Nu har jag återgått till skolbänken (började i måndags), elektrikerutbildning blev det.
Därför så kommer det nog att bli (om möjligt) ännu mindre uppdateringar här framöver, tyvärr. Men jag börjar ju bli klar med ljudbygget nu iaf så, planen är väl att fortsätta med in och utsida i vinter. Blir väl mestadels insidan till en början så tar jag utsidan senare i vinter eller i vår så att man slipper köra sönder nåt i halkan. Sänkning fram står dock rätt högt upp på lista och kommer förhoppningsvis ganska snart, bilen ser nämligen "lite" baktung ut med ljudbygget (och då är batterierna inte på plats än). Xenon till dim & helljus står också högt upp på listan.
I helgen hade jag tänkt göra klart baslådan, på med tyg på den och i med lite belysning och sånt. Måste bestämma mig först hur jag ska göra på baksidan, självklart ska den kläs med likadant tyg som resten av skuffen men jag funderar på om jag kanske ska göra något mer. Dom idéer som jag har är: 1. Låta den vara helt slät & "clean", 2. Såga ut JBLs logga eller nåt i massonit och sätta på lådan innan jag klär så att tyget sticker ut där, 3. Måla JBLs logga eller liknande på tyget, 4. Skära ut JBLs logga eller liknande i tyget och sätta kolfiber/kolfiberdekal under. Just nu lutar det åt #2, men vi får se, kom gärna med föslag!
Fick hem lite dioder till insidan igår, troligtvis så kommer jag att byta flera men ville testa med nån enstaka först ifall att jag inte skulle tycka om resultatet. Original gul/vit nere vid golvet såg väldigt tråkigt ut samt att en lampa där var trasig så då köpte jag ett par dit.
Så här blev det, grönt är skönt!
Är väl egentligen inget fan av grönt lyse men här tycker jag att det gör sig bra då all instrumentering lyser grönt. Så takbelysningen blir nog också grön snart, provade med en av dioderna där igår och det såg mycket bra ut.
Räkna med lite bilder på den färdiga lådan nu i helgen, om allt går som jag tänkt då. Får se om man kanske hittar på någonting mer att göra också...
MVH// Christoffer