2838
Sök

ChriZtoffers garage: Saab 9-3SS -03 {Alpine/DigitalDesigns} projekt med mer...

Projektet startade för 4år sedan med en enklare uppgradering av ljudsystemet men allteftersom kraven och erfarenheten ökade så har även nivån på ljudsystemet ökat. Även vissa utseendemässiga förändringar har skett både in... Visa mer

GAS democar 2018!
714 303 Visningar
Projektet avslutat 9 september 2014
GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Kul att fler från Falun hittar hit! smile Bas är kul, men övriga registret ska också hänga med. Och kan å kan, jag lär mig. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

76 Inlägg
8 augusti 2011
jaa de var så jag mena.. alla delar i systemat ska ju spela tilsammans. jaa du har då kommit en bit på den vägen! wink

152 Inlägg
8 augusti 2011
Det är inte lagligt att ha starkare skyltbelysning. Har kollat upp detta. Dom gör allt för att få de lagligt men tyvärr är de inte de än.

Jag må va tjej men jag kör om dig ändå
Facebook Grupp https://www.facebook.com/groups/194900634046501/

Gladen Audio
2 388 Inlägg
8 augusti 2011
H3llsiz skrev:
Det är inte lagligt att ha starkare skyltbelysning. Har kollat upp detta. Dom gör allt för att få de lagligt men tyvärr är de inte de än.

Det fattar inte jag, jag har en kass lampa bak på min saab så att det bara är en liten 5w eller va det är som lyser, det är godkänt på besiktning men inte två som lyser upp skylten ordentligt? Skumma regler.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

152 Inlägg
8 augusti 2011
Frippe_L skrev:
H3llsiz skrev:

Det fattar inte jag, jag har en kass lampa bak på min saab så att det bara är en liten 5w eller va det är som lyser, det är godkänt på besiktning men inte två som lyser upp skylten ordentligt? Skumma regler.

Ja alla säger nog olika.
Kolla sista inlägget på denna sidan.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p2874699

Jag må va tjej men jag kör om dig ändå
Facebook Grupp https://www.facebook.com/groups/194900634046501/

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Som sagt det går då igenom både besiktning och poliskontroller, även fast det nu inte är lagligt. smile Skulle dock vilja ha lite bättre spridning på ljuset, tycker att dom där ger lite för riktat.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Ålänning!
532 Inlägg
8 augusti 2011
Förresten, vad tycker du om din nya HU? har själv varit sugen på en sån ett tag smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Underbar! Bara jag lyckas slå av bankingfunktionen och får ut signalen via fiber så är den klockren! Väldigt smidig att styra processorn med och bra bild när man kör film. smile Dock så låter fläkten lite väl mycket, men det kan jag leva med, ger bara avdrag när man tävlar i SQ.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Ålänning!
532 Inlägg
9 augusti 2011
ChriZtoffer skrev:
Underbar! Bara jag lyckas slå av bankingfunktionen och får ut signalen via fiber så är den klockren! Väldigt smidig att styra processorn med och bra bild när man kör film. smile Dock så låter fläkten lite väl mycket, men det kan jag leva med, ger bara avdrag när man tävlar i SQ.

bankingen går inte att slå av, enda sättet att slippa den är att låta den ha ström på både ign+ och batt+ och sen stänga av den fram på displayen. Men detta drar ur batteriet ganska fort för då söker den igenom usb minnet hela tiden. Så är min apline HU iallafall

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 augusti 2011
ChriZtoffer skrev:

Öka luftcirkualtionen runt maskinen så skall du se att fläkten inte belastas lika mkt wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Pexi92 skrev:
ChriZtoffer skrev:

bankingen går inte att slå av, enda sättet att slippa den är att låta den ha ström på både ign+ och batt+ och sen stänga av den fram på displayen. Men detta drar ur batteriet ganska fort för då söker den igenom usb minnet hela tiden. Så är min apline HU iallafall

Enligt Alpine själva så ska det gå i dom nyare enheterna, men så som du beskrev funkar inte alls för så kör jag nu. Bankingfunktionen är ju ändå aktiv så spelaren är skitseg när man ska navigera bland låtarna.

Lonefox skrev:
ChriZtoffer skrev:

Öka luftcirkualtionen runt maskinen så skall du se att fläkten inte belastas lika mkt wink

Mycket möjligt, men det konstiga är att den låter redan från start.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 augusti 2011
ChriZtoffer skrev:
Pexi92 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Enligt Alpine själva så ska det gå i dom nyare enheterna, men så som du beskrev funkar inte alls för så kör jag nu. Bankingfunktionen är ju ändå aktiv så spelaren är skitseg när man ska navigera bland låtarna.

Lonefox skrev:
ChriZtoffer skrev:

Det gör min Eclipse med....men innan med bra med utrymme runt den tog det ett tag innan den märktes då den gicj uppi varv.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Ålänning!
532 Inlägg
9 augusti 2011
Har du mycket låtar eller? För i min enhet letar den igenom den media jag har inkopplat, vanligtvis en usb sticka med 4gb musik och vid bra sortering av musken i mappar och inga konstiga filnamn så är den klar med bankingen efter ca 2min. Sen är det lätt att leta efter låtar. Men sen är ju min iDA-X313 inte lika avancerad som din enhet är. Lättaste är att köra med ipod för då använder den ipodens lista av vilka låtar som finns.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
ChriZtoffer skrev:
Pexi92 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Lonefox skrev:

Det gör min Eclipse med....men innan med bra med utrymme runt den tog det ett tag innan den märktes då den gicj uppi varv.

Får kanske testa att stoppa i en fläkt där bakom då, fast det blir trångt, är ju inte direkt gjort för att man ska ha en huvudenhet med massa kablar där och dessutom så sitter luftkanalerna till ACn där bakom. wink

Pexi92 skrev:
Har du mycket låtar eller? För i min enhet letar den igenom den media jag har inkopplat, vanligtvis en usb sticka med 4gb musik och vid bra sortering av musken i mappar och inga konstiga filnamn så är den klar med bankingen efter ca 2min. Sen är det lätt att leta efter låtar. Men sen är ju min iDA-X313 inte lika avancerad som din enhet är. Lättaste är att köra med ipod för då använder den ipodens lista av vilka låtar som finns.

Har ett fullt 8Gb minne, vilket blir en full bank ungefär. Själva bankningen bryr jag mig inte om, den görs ju bara när man stoppar i minnet med nya låtar. Det som stör mig är när man ska söka bland låtarna vilket enligt mig går på tok för segt, är van med Kenwood där det går blixtsnabbt och innehållet radas upp så som jag lagt det på minnet, klockrent! Jag har inget intresse av att söka efter specifika artister eller album, jag vill ha låtar och album så som jag har sorterat dom.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Nu har det stått lite still här igen, så dags att skriva nåt igen antar jag. wink Anledningen till att det stått still är helt enkelt för att varken tid, ork eller intresse har funnits för att göra nåt mer på bilen. När jag inte jobbat så har jag varit hos nån kompis och kollat på film eller setat här och spelar BF BC2. Men nu till helgen hade jag tänkt hinna med en del, har iaf en massa att göra på bilen. Fick hem den optiska kabeln idag som ska sitta mellan huvudenhet och signalprocessor, ska dra i den på lördag tänkte jag. Åkte även förbi Biltema idag och köpa ett ark av den nya kolfibervinylen, ser myyyycket bättre ut än den gamla så nu ska jag få till inredningen!

Fick även ett mejl från dBakuten idag, nu har MIN huvudenhet kommit hem! big_smile Får den nästa vecka (hoppas jag) så nu kan man göra klart runt den också, skönt att få dit en med rätt färg. Får se hur det blir med att bygga om slutstegsracket och dörrarna, låter ju rätt bra i bilen som det är och jag har inget sug efter att bygga nåt mer nu, kanske tar det i höst eller nåt, nu vill jag få till utseendet istället. Började idag med att montera en ny skylthållare och nya registreringsskyltar fram och bak. Så småningom blir det även nya emblem i fälgarna och på huv samt baklucka, funderar även på att lacka lister och handtag samt skaffa nya fälgar, skulle även ha slängt på en Aerosänkning (10mm) bak. Finns många fler planer än så, får se hur mycket man hinner med. smile

https://www1.garaget.org/archive/67/66688/89685/89685-2463348.jpg

Ska försöka komma ihåg att uppdatera i helgen också om det nu blir något gjort. Men jag är så grymt sugen på att klä om detaljer i inredningen så nåt borde jag allt få till. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
18 augusti 2011
VArt fick du tag i den skylthållaren?. Hitta den inte i garageshopen sad

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

818 Inlägg
18 augusti 2011
Låter bra! Fast en sänkning på 10mm kan inte synas mycket? wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
_Performance_ skrev:

Special made! wink Kan avslöja så mycket som att den kommer från Dekaltrim.nu, bad dom att göra en med samma typsnitt och färgsättning som Garaget.org-loggan och det lyckades dom med. smile

rasurbo skrev:
Låter bra! Fast en sänkning på 10mm kan inte synas mycket? wink

Tackar. smile Tror det blir alldeles lagom faktist, fram är den nu sänkt 35mm och bak är den original, skulle jag sänka den 35mm bak så kommer den se skitnödig ut, igen. Så 10mm får det bli om jag ska göra nåt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
18 augusti 2011
ChriZtoffer skrev:
_Performance_ skrev:

Special made! wink Kan avslöja så mycket som att den kommer från Dekaltrim.nu, bad dom att göra en med samma typsnitt och färgsättning som Garaget.org-loggan och det lyckades dom med. smile

Ja det gjorde dom verkligen, skit snyggt !. Att ja aldrig tänkt på det där förut sad

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Bara att dra iväg en beställning då. wink Enda missen på min är att det skulle ha stått ChriZtoffer och inte CHRIZTOFFER, men det kan jag leva med, blev rätt sjyst ändå.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök