Ok.
Om du har en motor med insprutning så drar ju pumparna en del ström, på min 240-86 så laddar generatorn ca 25A när motorn är igång och endast halvljuset är på.
Tar vi extraljusen så blir det ungefär 300/14=21A.
Räknar vi med att du kör steget på hälften så blir det drygt 300W/14= 25A(avrundat lite uppåt).
Jaha, då är vi uppe i ca 70A och då har vi inte räknat med tex fläkt, elsits, eventuell elbakruta osv.
Nu vet jag ju inte om du har insprutning men om det är så, då får alltså generatorn jobba enormt hårt om den är på 70-80A.
Står du med bilen på tomgång så orkar generatorn inte hålla spänningen, den kommer inte att ladda någonting utan batteriet måste ge ström istället vilket betyder att det långsamt dras ur.
Att du dessutom har ett relativt litet batteri betyder sannorlikt att det inte kan ge ut så mycket ström, åtminstone om det är ett "vanligt" batteri.
Det skulle vara intressant att veta precis hur många ampere generatorn är på.
Senast redigerat av Drönirettab (27 juni 2006)