3347
Sök

240 turbo jätteslö, drog lite på stan sen bara dog den bort

32 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Och man får pumpa med gasen eller typ varva jättemycket för att det ska gå öht.

Det känns som att den får för lite soppa att man får pumpa fram det med gaspedalen. kollade säkringarna och soppapump-säkringen hade brunnit lite så jag bytte ut den och de blev fortfarande ingen skillnad.

Den gick att rulla igång men om man stannar så går den inte igång igen, och så hackar den enormt så fick köra med kopplingslir hem. typ trycka ner kopplingen så att inte motorn dog pumpa upp varvtalen och släppa upp kopplingen

att köra med kopplingen helt uppe gjorde att den ryckte fram som värsta kängurubilen. sad

misstänker att det kan vara nått med soppapumpen eller så?
vad tror ni?
Tacksam för snabbt svar hade behövt bilaset imorgon

Edit:
Glömde säga att när motorn inte var igång då var tankmätaren fungerande, när jag fick igång motorn och blöddrade hem så gick tankmätaren ner.... skumt.. alla andra mätare funkade varv hastighet turbotryck osv.... sad

Edit Edit: man hör när man vrider på tändningen att bensinpumpen går runt den första gången, så kan det vara den ändå?
Senast redigerat av sinaen (6 juni 2008)

32 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
känns som att det kan vara någon givare. men har läst allting om givare osv. och databoxar, så jag är jätteglad för tips.. smile

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
6 juni 2008
Spjäll läges givaren kanske??..Min tjärva lite förut å då var de ungefär så där...

261 Inlägg
6 juni 2008
Då han har en 81.a borde det vara en b21et.....  Spjälllägesgivare finns inte!
Han har mekaniskt insprut

21 761 Inlägg
6 juni 2008
Eftersom tankmätaren har börjat krångla så kan det kanske vara något strul vid tanken, tex jordkontakten för tankarmaturen eller så. Om tankpumpen är jordad på samma ställe så kanske den börjar fungera dåligt. Bara spekulationer, har aldrig haft en turbo.

Men jag vet inte om tankpumpens funktion är jätteviktig när det handlar om turbomotorerna, min 240 med B230E fungerar lika bra fastän man tar ur säkringen för tankpumpen.

Sök