3501
Sök

Surrande ljud, hjälp

4 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
#1
Hej jag kopplade nyss in ett nytt ljud i min bil (en Camaro 70) och det "surrar" från 1 eller båda högtalarna..

Jag köpte:
Pioneer DEH-P6000UB
MDS högtalre de verkar ha utgått ifrån deras sortiment nu, jag köpte deras demo ex.
MDS Grand Prix GP4 2007-design    MDS Grand Prix GP4 2007-design
och sen ett kabelkitt ifrån MDS

Jag har dragit + kablen på höger sida, 2st RCA kablar (MDS RCA Referens Dynamic Limited) på vänster sida och sen romote gablen typ i mitten av bilen.

Det sitter en tunn liten sladd på varje sida om RCA kablen, vad är det för något och ska den kopplas in någon stans? Sen är bara 1 RCA kabel inkopplad till slutsteget så den andra går i från stereon till bagagen och bara ligger där, det kanske inte är så bra?

Vore väldigt tacksam för svar för sånt här sabbar hela mina dagar (kan inte tänka på något annat)

21 761 Inlägg
6 juni 2008
#2
Den tunna sladden som sitter på RCA-kablarna brukar kunna användas som remotekabel, men eftersom du har dragit en separat remotekabel så behöver du inte använda de tunna kablarna.

Den där RCA-kabeln som inte används, sitter den kopplad i stereon?

I så fall bör du nog koppla ur den från stereon, jag kan tänka mig att risken för störningar annars kan uppstå. Kolla gärna en extra gång att både stereon och steget har bra kontakt i sina jordkablar, kontaktytan i karossen ska vara helt plåtren och rejäl smile.

4 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
#3
ok tackar 1000 gånger för alla svar. Ska kolla upp det ni skriver idag sen hör jag av mig igen!

MVHv

4 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
#4
kollade lite idag och jag är ganska säker på att felet ligger i att högtalaren inte är tillräkligt ditskruvad, så det uppstår vibrationsljud.


Sök