2943
Sök

Importera bil från USA

2 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har tänkt att importera en bil från USA.  Jag har ganska klart för mig hur jag ska gå till väga, men det har uppstått ett litet problem. Vet absolut inte om det går att lösa men någon därute kanske vet.

Eftersom allt är i Miles  och inte i Km i usa så skulle jag vilja ändra bilens mätare så den visaar just Km. Jag tänker på mätaren som visar hur långt bilen har gått och inte hastighetsmätaren( tror att den är ganska lätt att byta) Jag har ringt till 2 verkstäder en så länge men ingen av dessa visste hur man gjorde. Bilen jag tänkte ta in är från 2007.

Tacksam för svar

Christer

Hemmasittare
241 Inlägg
6 juni 2008
Ja precis. Vad är det för bil? En gammal jänkare lär inte finnas många europeiska mätarhus till. Det är väl ända sättet att kunna ändra till km/h? Du får väl annars installera en lite miniräknare i bilen och beräkna varje gång du vill veta big_smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 juni 2008
C-Douglas skrev:
Ja precis. Vad är det för bil? En gammal jänkare lär inte finnas många europeiska mätarhus till. Det är väl ända sättet att kunna ändra till km/h? Du får väl annars installera en lite miniräknare i bilen och beräkna varje gång du vill veta big_smile

Auto Meter har flera mätarserier i KM/H och gammalt jänke-stuk.

Old Tymes och Old Tymes II tror jag två av dom heter och sen har dom fler som skulle passa i jänk.

Trippmätare ingår i alla tror jag men vet inte om den "riktiga" körsträckemätaren (eller vad det nu heter) finns på alla.

EDIT: Bah glöm det, såg nu att bilen var från -07 lol
Senast redigerat av TBOC_Razor (6 juni 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Jag har tittat på  Kia och hyundai . Jag har bara kollat på 07.or och nyare. Anledningen att jag vill ha det i km är att jag tror det blir lättare att sälja bilen om jag nu skulle vilja byta i framtiden.
Senast redigerat av mittismeten (6 juni 2008)

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 juni 2008
inte för att verka dum eller nått, men du borde satsa på att importera en "dyrare" bil nu när dollarn är så låg, för du lär troligen inte tjäna så mycket på en Kia eller Hyundai.. Bara ett tips smile !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

457 Inlägg
6 juni 2008
Håller med Ellertz. En Kia eller Hyundai kommer att bli dyrare när allt är klart med moms och transporter och allt annat än om du hade köpt den hemma. Hitta en nyare eller gammla jenkare som är populär till ett bra pris, ta hem den och sedan sälj den här hemma, så har du tjänat en hacka till din kia eller va det nu blir för bil:)

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 juni 2008
Aern skrev:
Håller med Ellertz. En Kia eller Hyundai kommer att bli dyrare när allt är klart med moms och transporter och allt annat än om du hade köpt den hemma. Hitta en nyare eller gammla jenkare som är populär till ett bra pris, ta hem den och sedan sälj den här hemma, så har du tjänat en hacka till din kia eller va det nu blir för bil:)

Precis... så hade nog ja gjort smile  Eller haft jänkarn kvar.. wink

- Har du champagne?

712 Inlägg
7 juni 2008
dom bilarna är ändå billiga i sverige också...
ska man importera ska man ta en dyrare, en "värsting" big_smile

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

2 072 Inlägg
7 juni 2008
vad kostar de att importera från usa egentligen..?? funderar på en amg 63a
Senast redigerat av sandzoo (7 juni 2008)

Sandzoo i da house

712 Inlägg
7 juni 2008
sandzoo skrev:
vad kostar de att importera från usa egentligen..?? funderar på en amg 65a

en hel del, räkna me en 30-40.000 skulle ja kunna tänka mig...
kontaka en importfirma bara och fråga dom, det vet jag kostar inget big_smile

Finns även på twitter:

2 072 Inlägg
7 juni 2008
Crazyivan skrev:
sandzoo skrev:
vad kostar de att importera från usa egentligen..?? funderar på en amg 65a

en hel del, räkna me en 30-40.000 skulle ja kunna tänka mig...
kontaka en importfirma bara och fråga dom, det vet jag kostar inget big_smile

jaa precis.. de kan man ju göra men frågan e om de säger nått pris..

men de lönar sej med 30k till import för en amg... big_smile

Sandzoo i da house

712 Inlägg
7 juni 2008
joo men dom kan ju säga ett pris "mellan tummen och pekfingret" hehe...

dom måste väl ändå veta på ett ungefär tycker man...

Finns även på twitter:

2 072 Inlägg
7 juni 2008
Crazyivan skrev:
joo men dom kan ju säga ett pris "mellan tummen och pekfingret" hehe...

dom måste väl ändå veta på ett ungefär tycker man...

skadar ej o fråga.. (som du sa kostar ej o fråga)

Sandzoo i da house

Norrlänning
1 453 Inlägg
8 juni 2008
Vad de kostar är helt olika.. dom som jag ska frakta med fraktar bara åt företag och tar ungefär 40K per bil, men ja skulle nog få ett fint pris nästintill gratis smile

- Har du champagne?

elektriker
36 Inlägg
8 juni 2008
dom flesta hastighetsmätare i usa vissar även km/h i hastighetsmätaren ska se om jag kan få upp en bild för att visa

du får räkna med priset på bilen i dollar x10 så har du vad det kommer minst att kosta när bilen står i göteborg

förutom frakten så till kommer moms tullavgift skrotavgift försäkring under fraketen www.nordtrafik.se här har du en bra kalkyl för att se hur mkt de kommer att kosta dig

men de kanske du redan visste?roll
Senast redigerat av tusse82 (8 juni 2008)

livet handlar inte om att hitta sig själv. det handlar om att skapa sig själv

16 Inlägg
24 juni 2008
Generellt kan man säga att det lönar sig att importera de flesta bilar från USA om listpriset i Sverige är över 300 000 SEK, under detta är det bara ett fåtal modeller som är lönsamma.
Kontakta mig om du vill veta mer.

MVH
Marcus
www.uniqueimport.se

För mer information om import från USA besök gärna www.uniqueimport.se

16 Inlägg
2 juli 2008
Hejsan,
som tumregel kan man säga att det ska vara MYCKET speciella förutsättningar för att det ska bli lönsamt att importera något som kostar under ca. 300 000 i Sverige.
AMG 63 som någon frågade efter är dock definitivt lönsam att ta hem
MVH
Marcus
www.uniqueimport.se

För mer information om import från USA besök gärna www.uniqueimport.se

1 200 Inlägg
2 juli 2008
Jag letar efter en IS300 att ta hem från USA. Den kostar cirka 15.000 dollar, men utbudet i Sverige är extremt begränsat. Det finns nämligen bara EN IS300 med manuell växellåda i vårt land. Den är förvisso till salu, men för 240.000kr. Är det värt att ta hem en från USA i mitt fall?

MVH
Patrik

OEM <3
6 957 Inlägg
2 juli 2008
En här hemma tar 20 000kr i förskottsavgift sen fixar han hem bilen,
bilarna han tagit hem är VÄLDIGT fina smile

Men som sagt, ta kontakt med en firma för att de ska bli smidigare
om dollarn håller sig som den gör så kan de fan inte va omöjligt att ja importerar
kanske en lexus is250 eller vrf inte en v-styrd supra big_smile

OEM <3

Sök