Har tagit bort listerna på min e34 utan större problem
På bakrutan så tar man bort den nedersta gummi listen först, då kan man ta bort de andra 2 plastlisterna som går längs med c-stolparna upp emot taket
Genom att bända lite med fingrarna och använda milt våld, då lossnar dem.
Rutan är jag rätt säker på sitter med clips den med, ifram är den klistrad runt om iaf
För att få bort listerna ifram så kan det underlätta och ta bort torkarbladen och plastkåpan runt dem, så bänder man listerna nerifrån och arbetar sig upp längs med a-stolparna emot taket där med.
Värt att tänka på är att listerna är delade i mitten längst upp vid taket och är iträdda i varandra.
Menar du kromlisterna runt sidorutorna så börjar man vid C-stolpen längst bak, man börjar längst ned på listen och drar den bara rakt utåt och arbetar sig uppåt mot taket, där kommer delningen på listerna och då är det bara dra isär dem, de längre dropplisterna som går längs med taket fram till a-stolpen är svårare och få bort då clipsen där är med största sannolikhet uttorkade och går lätt sönder, kostar runt 7kr styck.
För att få bort den listen avnände jag en snö/is rutskrapa, dörrarna måste vara öppna då man gör detta, man bänder underifrån så lossnar listen.
Menar du kromlisterna vid dörrarna så är det bara och ta en skruvmejsel etc, och börja längst bak på dörren och bända längs med listen, dvs bakifrån och fram, inte från dörrens sida för då kan de bli märken i lacken om man har otur