Börjar undra här för det var en som sa att en öppen dumpventil kan förstöra motorn att den inte får så mycket luft. Men sen läste jag att det är om man har en Luftt massa mängd mätare i bilen men hur vet man om man har det alltså? OCh om dumpventilen 'är en återcirkulerande eller inte humm ?
någon som kan hjälpa mig som kanske har samma årsmodell och en 9-3a som jag?
är det bara de äldre moellerna av saab som då kan ha öppen dump alltså?
Men du la ju själv upp en länk där man kan läsa vilka bilar som kan ha de.. Det är allstå saabar mellan -94 och 00 (med vissa undantag) som kan ha det.
btw. använd sökforumet här på garaget så får du svar på dina frågor nästa gång.!
Alla med SVART kassett är det bara 100% återcirkulering som gäller.. inget jävla hybrid lr något sånt skit funkar tro inte på vad alla skriver. Och för de som kanske kör med en hybrid i sin t.ex 9-5a BYT innan det händer något DYRT.. och kom inte och säg "men bilen går ju hur bra som helst" ja men vad vet du vad som försegår inne i motorn?
ähh, kör på återcirkulerande, om du inte har över 300 hk är det ingen mening o ha öppen dump, tar sån jäkla tid o ladda upp det igen om du har under 300...fick jag lära mig av mina fordonslärare iaf.
ähh, kör på återcirkulerande, om du inte har över 300 hk är det ingen mening o ha öppen dump, tar sån jäkla tid o ladda upp det igen om du har under 300...fick jag lära mig av mina fordonslärare iaf.
Då har din fordons lärare väldigt fel! De är samma tid om man har återcirkulerande eller atmosfäriskt dump/AV!
hehe jag ahr faktiskt ett Bsr Luftfilter hehe hörde av en polare att det skulle vara farligt men antar att han inte visste att det var en t5 motor visste knappt jag heller hehe