ska du ha vettiga chip ka du helt klart gå till nordic uhr eller så är chipcenter ett grymt bra företag!! ligge i växjö! jag fixa men andra saab 9-5 2,3T där blev grymt bra!! testa det. mvh henrik
man tänker varför kan inte nordictunning komma upp i de hk/nm på tex steg 1 chippen som bsr har. visst är det också en prisskillnad på chippen från de både företagen, man blir lite förvirrad när de skiljer så mycket på uppgraderingen på styrbox! är lika bra och ringa och fråga lite hur de ligger till;)
man tänker varför kan inte nordictunning komma upp i de hk/nm på tex steg 1 chippen som bsr har. visst är det också en prisskillnad på chippen från de både företagen, man blir lite förvirrad när de skiljer så mycket på uppgraderingen på styrbox! är lika bra och ringa och fråga lite hur de ligger till;)
skulle tro att dom mäter effekten på olika sätt efter trimmning. dessutom pratas de ofta om att BSR gärna överdriver sina effektsiffror. har ingen personlig erfarenhet av någon av dessa men en bekant till mig testade BSR i sin saab och han var inte nöjd. betydligt fler misständningar jämnfört med nordic/maptun (kommer inte ihåg vilken det var som dom jämnförde med)
har en biopower 07. går de inte trimma mer än steg 2?
brukar vara samma mjukvara på steg ett och två, men man byter avgasrör och luftfilter till steg två jag rekomenderar nordic, de har chip som bland annat har kvar effektbegränsning på ettan och tvåan för att skona lådan, har kört 6 000 mil med nordic steg 2 i saaben nu och fungerar klockrent vinter som sommar