3296
Sök

Hur tar jag bort toning på rutorna?

237 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Hej smile

Jag undrar om det är svårt att ta bort toning på rutorna? tongue
För dt är sån där gammal toning så det lyser typ lila i bilen, så jag vill gärna ta bort det och sätta på riktig solfilm, så jag undrar går det att ta bort solfilmen som är på rutorna nu hur gör jag? smile
/ lukas

Abaaaaaaaaa

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 juni 2008
tålamod och ngt lösningmedel som tar bort lim!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

89 Inlägg
9 juni 2008
Peta upp ett hörn så att du får ett tag så att du kan dra. Medans du drar värmer du med en varmluftspistol på svag värme, funkar även med en hårtork. Dra försiktigt, det tar lite tid men du får knappt några rester med klister att tampas med.

680 Inlägg
9 juni 2008
är det bra kvalite på toningen så går det lätt får med de mesta i ett stycket.är de budget typ mekonomens så får du ett helvete=)

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
9 juni 2008
Som tidigare nämnt , försök att peta upp något hörn och sedan värma och försöka få bort så mycket som möjligt i större bitar. Sen när du fått bort lite större bitar eller om det enbart är klister kvar kan du använda rakblad och fönsterputs , men var försiktig på bakrutan om värmeslingorna sitter utanpå rutan så bör du undvika att använda rakblad då du mest troligt kommer lyckas "kapa" av slingorna då!

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

1337
1 343 Inlägg
16 juni 2008
Använd rakblad med såpavatten.
använd ALDRIG rakblad med fönsterputs då du kommer repa glaset.
Det finns inget lubricerande medel i fönsterputs, det ska vara såpa!

I'm not a fighter, I'm a lover!

Sök