Jag undrar om det är svårt att ta bort toning på rutorna? För dt är sån där gammal toning så det lyser typ lila i bilen, så jag vill gärna ta bort det och sätta på riktig solfilm, så jag undrar går det att ta bort solfilmen som är på rutorna nu hur gör jag? / lukas
Peta upp ett hörn så att du får ett tag så att du kan dra. Medans du drar värmer du med en varmluftspistol på svag värme, funkar även med en hårtork. Dra försiktigt, det tar lite tid men du får knappt några rester med klister att tampas med.
Som tidigare nämnt , försök att peta upp något hörn och sedan värma och försöka få bort så mycket som möjligt i större bitar. Sen när du fått bort lite större bitar eller om det enbart är klister kvar kan du använda rakblad och fönsterputs , men var försiktig på bakrutan om värmeslingorna sitter utanpå rutan så bör du undvika att använda rakblad då du mest troligt kommer lyckas "kapa" av slingorna då!
Använd rakblad med såpavatten. använd ALDRIG rakblad med fönsterputs då du kommer repa glaset. Det finns inget lubricerande medel i fönsterputs, det ska vara såpa!