haha stackars lilla Mäki;) vill du ha en kram? Och hur kan du ha det roligt när det krånglar? själv blir jag ledsen å undrar varför jag alltid ska ha bilar å inte bara kan nöjja mig med åka buss eller nått.
Hahaha! Ja men orka vara ledsen hela tiden Jag har ju köpt en gammal bil och jag kör hårt när jag leker.
Rallyhalle skrev:
Ok. Men då är det ju bara byta turbo när den kommer och hälla i lite fräschare glykol sen För om det är toppackningen så märks det på oljan tids nog också.
Ska riva allting ändå, kolla till lyftarna då den låtit som en diesel till och från under tiden jag har ägt den. Passar på nu när jag har en bra anledning.
Synd med problemet där, turbon är ju ganska troligt tjuven om den är sprucken. Annars får jag säga att det är en fin bil och jag är så sanslöst avundsjuk på att du både har snö och quattro... Två saker som alltid borde gå hand i hand tycker man
Ja men med tanke på vad bilen har gått så ses den som gammal! Ja, det är ju tur att den levde under värsta kylan, nu har det börjat blivit varmt igen, då är det bara tråkigt när jag inte får köra med 18" fälgarna, grymt retsamt med värme och dubbdäck
Synd med problemet där, turbon är ju ganska troligt tjuven om den är sprucken. Annars får jag säga att det är en fin bil och jag är så sanslöst avundsjuk på att du både har snö och quattro... Två saker som alltid borde gå hand i hand tycker man
Ja men med tanke på vad bilen har gått så ses den som gammal! Ja, det är ju tur att den levde under värsta kylan, nu har det börjat blivit varmt igen, då är det bara tråkigt när jag inte får köra med 18" fälgarna, grymt retsamt med värme och dubbdäck
Är din bil äldre än dig eller skattefri, då är den gammal. Eventuellt kan jag nöja mig med 40 000 mil eller mer, men jag tvivlar på att den har gått riktigt så långt.
hehe Min volvo är 35 eller nått. värsta gammal:P men audin e lugnt:P Men man ska kunna köra hårt med turbo bilar varför byggdes dom annars;)? men får hålla med det sista kolla turbon å sånt före du lyfter toppen
hehe Min volvo är 35 eller nått. värsta gammal:P men audin e lugnt:P Men man ska kunna köra hårt med turbo bilar varför byggdes dom annars;)? men får hålla med det sista kolla turbon å sånt före du lyfter toppen
Verkar mer och mer som om det kan vara oljekylen. Ska gå ut nu och börja lossa på lite grejer så det går fortare imorgon
Å DU mäki jag är avis så det står härliga till:O GUD vilken fin turbo jag är sugen på att sälja min volvo fixa till audin jag har lite sälja den sen å köpa en till audi med turbo
mäki, du vet vad jag tycker om folk som sitter inne bara när dom borde va i garaget å skruva
Var inne och hade turbovisning för far min, då blev det att kika in i tråden.
skogsvild skrev:
Mäki vart ska du mappa??? Ska du mappa om original styrsystem eller ska du köra med nått annat styrsystem??
har letat efter lite ställen som kan mappa original styrsystemet på min passat ev om det blir till att börja jaga hästar
Jag ska mappa original styrsystem som det ser ut nu Kompisen mappade sin S2 med original styrsystem (garaget.org/macke_88racing) på turbocenter i sthlm! Så tänkte höra av mig dit när det börjar bli dags.
oggy_swe skrev:
Å DU mäki jag är avis så det står härliga till:O GUD vilken fin turbo jag är sugen på att sälja min volvo fixa till audin jag har lite sälja den sen å köpa en till audi med turbo
Jo man är sugen:P men tror jag ska sälja volvon styla upp den jag har lite nu med smås aker:P som lampor å sånt små kjolar å sånt å sen sälja den åxå å köpa en redig turbo;)
jaja okej för den här gången men nu är de back to work som gäller!
Haha. Nä blir inget mer idag, ska försöka bli frisk också..
oggy_swe skrev:
Jo man är sugen:P men tror jag ska sälja volvon styla upp den jag har lite nu med smås aker:P som lampor å sånt små kjolar å sånt å sen sälja den åxå å köpa en redig turbo;)
Bara att sätta igång det, inspirationen finns väl här i tråden
Elda skrev:
porr men att orginal-turbon inte skulle klara mer låter ju förjävligt.. hur mkt effekt är det orginal egentligen?
Yes, porr är det Nä det är helt sjukt vad klent dom här bilarna är byggda.. Turbon klarar på -95 & -96 200hk, på -97 och framåt 220, vet inte när den uppdaterades nästa gång. Sen måste ju spridarna bytas, luftmassemätaren moddas, katten sitter direkt på turbon osv, så det är en hel del jobb innan det blir lite fart på den. 150hk original i min och 193 med chip (enligt bsr).
ja det är fantastiskt.. min gammla (antika) turbo ska palla med 230 driftsäkra hästar..bottnar vid 250 men stor risk för ras + väldigt lätt överhettad, varm insugsluft osv osv.. och då har jag 175 hästar orginal och ingen vattenkylning....
Hehe, skillnad är det. Man ser ju i alla fall att audi inte hade planerat att dom här skulle trimmas nå, kanske är därför dom har sina S & RS bilar i och för sig