3257
Sök

Mäki´s A4 Projekt #2 // Projekt Gatbil!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
haha stackars lilla Mäki;) vill du ha en kram?tongue Och hur kan du ha det roligt när det krånglar? själv blir jag ledsen å undrar varför jag alltid ska ha bilar å inte bara kan nöjja mig med åka buss eller nått.

Hahaha! Ja men orka vara ledsen hela tiden wink Jag har ju köpt en gammal bil och jag kör hårt när jag leker. smile

Rallyhalle skrev:
Ok. Men då är det ju bara byta turbo när den kommer och hälla i lite fräschare glykol sen smile
För om det är toppackningen så märks det på oljan tids nog också.

Ska riva allting ändå, kolla till lyftarna då den låtit som en diesel till och från under tiden jag har ägt den. Passar på nu när jag har en bra anledning. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Mäki skrev:
Jag har ju köpt en gammal bil

Sluta våldta svenska språket wink

Synd med problemet där, turbon är ju ganska troligt tjuven om den är sprucken. Annars får jag säga att det är en fin bil och jag är så sanslöst avundsjuk på att du både har snö och quattro... Två saker som alltid borde gå hand i hand tycker man wink

Ja men med tanke på vad bilen har gått så ses den som gammal! smile
Ja, det är ju tur att den levde under värsta kylan, nu har det börjat blivit varmt igen, då är det bara tråkigt när jag inte får köra med 18" fälgarna, grymt retsamt med värme och dubbdäck wink

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Mäki skrev:
Elda skrev:

Sluta våldta svenska språket wink

Synd med problemet där, turbon är ju ganska troligt tjuven om den är sprucken. Annars får jag säga att det är en fin bil och jag är så sanslöst avundsjuk på att du både har snö och quattro... Två saker som alltid borde gå hand i hand tycker man wink

Ja men med tanke på vad bilen har gått så ses den som gammal! smile
Ja, det är ju tur att den levde under värsta kylan, nu har det börjat blivit varmt igen, då är det bara tråkigt när jag inte får köra med 18" fälgarna, grymt retsamt med värme och dubbdäck wink

Är din bil äldre än dig eller skattefri, då är den gammal.  Eventuellt kan jag nöja mig med 40 000 mil eller mer, men jag tvivlar på att den har gått riktigt så långt.

Hehe..Okej då.. wink Jag är hela 6 år äldre än bilen.

utbildad klant
2 197 Inlägg
11 januari 2009
hehe Min volvo är 35 eller nått. värsta gammal:P men audin e lugnt:P Men man ska kunna köra hårt med turbo bilar varför byggdes dom annars;)? men får hålla med det sista kolla turbon å sånt före du lyfter toppen smile

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
hehe Min volvo är 35 eller nått. värsta gammal:P men audin e lugnt:P Men man ska kunna köra hårt med turbo bilar varför byggdes dom annars;)? men får hålla med det sista kolla turbon å sånt före du lyfter toppen smile

Verkar mer och mer som om det kan vara oljekylen. Ska gå ut nu och börja lossa på lite grejer så det går fortare imorgon smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2009
Vore tråkigt om toppen gått sad

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Snurrbo från turbobanditen.se hemma!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/544651_fpf7uv.jpg

Baksidan av spektaklet.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/544652_xpivkt.jpg

Impellrar, alltid lika vackert smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/544653_m9ahhe.jpg

Finns inte ett äkta bygge om inget moddas, här ska det byggas lite adapter mellan originalflänsen på grenröret till turbons T25 fläns. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/544654_3equ65.jpg

Fakta:
Kompressor:
0,50 A/R
Inducer 43 mm
Inlet 2"
270 lager

Turbin:
0,63 A/R
T2 enkel (singel) fläns (T25 fläns)
Turbinhjul exducer 48 mm

Kommentarer?
Senast redigerat av Mäki (15 januari 2009)

297 Inlägg
15 januari 2009
kolla så den får plats under grenröret med tanke på motorfästet under. jag va tvungen å svetsa om mitt grenrör så turbon fick en annan vinkel

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

4 299 Inlägg
15 januari 2009
Va trevligt med ny turbo smile
Kommer nog gå rätt bra med den där snurran under huven wink Hoppas de löser sig snart också med oljeläckan...

//Jacob

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
H40GST skrev:
kolla så den får plats under grenröret med tanke på motorfästet under. jag va tvungen å svetsa om mitt grenrör så turbon fick en annan vinkel

/Gurra

Det ska undersökas, tack för tipset!

Rallyhalle skrev:
Va trevligt med ny turbo smile
Kommer nog gå rätt bra med den där snurran under huven wink Hoppas de löser sig snart också med oljeläckan...

//Jacob

Tackar!
Ja, flera stycken som har trott att läckan beror på original turbo, så ska göra ett försök i den här riktningen nu wink

4 663 Inlägg
15 januari 2009
fan va nice meed ny turbo big_smile hur många mer hk får du med denna ?
mvh robin

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fan va nice meed ny turbo big_smile hur många mer hk får du med denna ?
mvh robin

Den här klarar ca 300hk, istället för originalens 200 smile Vet inte vad jag ska plocka ut än. Får se vad dom säger vid mappningen sen.

457 Inlägg
15 januari 2009
mäki, du vet vad jag tycker om folk som sitter inne bara när dom borde va i garaget å skruva wink

Offroad tokig
226 Inlägg
15 januari 2009
Mäki vart ska du mappa??? Ska du mappa om original styrsystem eller ska du köra med nått annat styrsystem??

har letat efter lite ställen som kan mappa original styrsystemet på min passat ev om det blir till att börja jaga hästar big_smile

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 januari 2009
Å DU mäki jag är avis så det står härliga till:O GUD vilken fin turbo big_smile jag är sugen på att sälja min volvo fixa till audin jag har lite sälja den sen å köpa en till audi med turbo big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
ante_hedis skrev:
mäki, du vet vad jag tycker om folk som sitter inne bara när dom borde va i garaget å skruva wink

Var inne och hade turbovisning för far min, då blev det att kika in i tråden. smile

skogsvild skrev:
Mäki vart ska du mappa??? Ska du mappa om original styrsystem eller ska du köra med nått annat styrsystem??

har letat efter lite ställen som kan mappa original styrsystemet på min passat ev om det blir till att börja jaga hästar big_smile

Jag ska mappa original styrsystem som det ser ut nu smile Kompisen mappade sin S2 med original styrsystem (garaget.org/macke_88racing) på turbocenter i sthlm! Så tänkte höra av mig dit när det börjar bli dags.

oggy_swe skrev:
Å DU mäki jag är avis så det står härliga till:O GUD vilken fin turbo big_smile jag är sugen på att sälja min volvo fixa till audin jag har lite sälja den sen å köpa en till audi med turbo big_smile

Hahaha! Do it grabben wink

Tack för kommentarerna
Senast redigerat av Mäki (15 januari 2009)

457 Inlägg
15 januari 2009
jaja okej för den här gången men nu är de back to work som gäller! big_smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 januari 2009
Jo man är sugen:P men tror jag ska sälja volvon styla upp den jag har lite nu med smås aker:P som lampor å sånt små kjolar å sånt å sen sälja den åxå å köpa en redig turbo;)

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
ante_hedis skrev:
jaja okej för den här gången men nu är de back to work som gäller! big_smile

Haha. Nä blir inget mer idag, ska försöka bli frisk också..

oggy_swe skrev:
Jo man är sugen:P men tror jag ska sälja volvon styla upp den jag har lite nu med smås aker:P som lampor å sånt små kjolar å sånt å sen sälja den åxå å köpa en redig turbo;)

Bara att sätta igång det, inspirationen finns väl här i tråden wink

Elda skrev:
porr big_smile men att orginal-turbon inte skulle klara mer låter ju förjävligt.. hur mkt effekt är det orginal egentligen?

Yes, porr är det wink
Nä det är helt sjukt vad klent dom här bilarna är byggda..
Turbon klarar på -95 & -96 200hk, på -97 och framåt 220, vet inte när den uppdaterades nästa gång. Sen måste ju spridarna bytas, luftmassemätaren moddas, katten sitter direkt på turbon osv, så det är en hel del jobb innan det blir lite fart på den.
150hk original i min och 193 med chip (enligt bsr).

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Elda skrev:
ja det är fantastiskt.. min gammla (antika) turbo ska palla med 230 driftsäkra hästar..bottnar vid 250 men stor risk för ras + väldigt lätt överhettad, varm insugsluft osv osv.. och då har jag 175 hästar orginal och ingen vattenkylning....

Hehe, skillnad är det. Man ser ju i alla fall att audi inte hade planerat att dom här skulle trimmas nå, kanske är därför dom har sina S & RS bilar i och för sig wink

Sök