Det blir ett litet ihopaplock om vad som har hänt det senaste, men det ligger iaf i rätt tidsordning.
Va för en vecka sedan iväg till farbror och svetsade lite. Va kul att jobba lite på själva bilen och inte allt som är i bilen
Här brukar det sitta ett fäste till något, hade tyvärr rostat sönder så skar boer i princip allt
Ett hål till som ska lagas, det vänstra hörnet inåt kupén.
Och här hade vi ett till och detta sitter under vänstra baklyset.
Rost fanns det gott om.
Dit svetsad, dock lite ytrost på plåten som användes för lagning, kommer försöka att slipa ner allt sen
Börjat kapa bort lite, lite till vänster kvar. det som är ovanför orkade vi inte bry oss om.
Och så här blev resultatet med lite zinkspray på. G`Hade tyvärr börjat få ytrost i svetsfogarna märkte jag i morse men jag slängde på det ändå.
Nästa helg blir det kanske till att laga det andra hålet och montera en ny ljuddämpare. Får se om jag orkar med en till heldag när borta
Drog iväg lite tidigare från praktiken i tisdags för att åka på shoppingrunda
Började på meca där jag köpt den bakre ljuddämparen, två klämmor och upphängningsgummi
Sen bar det av till biltema och där inhandlades Zinkspray/kallgalv, Svart färg, rostskyddsmassa, slipskiva till vinkelslipen, buntband, silvertejp och en säkringshållare
Och när jag kom hem så låg det ett paket på köksbordet
och det innehöll...
Kabelstrumpa
av märket supra
Kan nog bli ganska snyggt
Va bara tvungen att gå ut och fixa dit kabelstrumpan i onsdags när jag kom hem från praktiken:P lite knöligt var det allt att få det bra, men resultatet blev iaf hyfsat bra:)
Fuskade lite och klädde inte in all kabel
den som går igenom hela bilen hade inte ens gått.
Kommer smälta in bra sen med en ny fin asfalts matta
Tyvärr så tog min röda krympslang slut så jag kunde inte göra klart alla kablar
får köpa mer i helgen.
ååå, så fint det blev
Lite suddig bild, men det får gå ändå
Började också att lossa på den bakre kofångaren för att kunna underlätta svetsningen. lossade alla bultar, tog dom som satt in i karossen. 6 stycken till antalet. dock så fick jag inte loss den sen, kan det vara så att man måste lossa på draget också ?
Update !
I lördags bar det av till farbror för att svetsa lite och byta ljuddämpare.
Vi orkade inte bråka med bultarna under bilen så vi tog till sticksågen
Efter ett tag så fick jag bort klämman och röret och så är fint var det under
Ljuddämparen kom dän och så här såg den ut
med andra ord det har låtit ganska mycket
Eftersom röret till den främre dämparen var så dåligt så letade vi upp lite rörstumpar och knåpade ihop det hela
Sen tog vi bort den bakre kofångaren för att komma åt all denna rost
Och så här såg det ut ett tag
Röd tomte in action
( All respekt till den som ser vad det är för bil i bakgrunden
Saaben får stå med fina bilar
bilen längst in är en av mina drömbilar.
Sådär då va det klart och på med lite dinertol. '
Och nu till dagens bravader
Fick lite saker av mor och far igår
Två spännremmar till batteriet, sliverhaltigt lödtenn och tre munskydd
Detta köpte jag på biltema igår
Och denna
Målade tredje lagret på säkringshållaren i motorrummet.
Och även batteriplattan.
Lade på ett andra lager med zinkspray i bagaget.
Började fixa ordning med kablarna till cdn och "overrideknappen" till skiljerelät. dock så glömde jag märka upp pluskabeln innan jag tog bort den från batteriet och jag orkade inte mäta upp vilken det är idag. Så så mycket längre än så kom jag inte med det idag.
Farsan kom hem med lite ljuddämparpasta, eftersom det röret vi svetsade din var lite för stort och det gick inte klämma ihop nog så det läcker lite nu. men ska fixa det i veckan
Sen började jag prova att använda polyuretanskivan:) och det slutade på detta viset
Och eftersom jag inte har fått det nya mellanregistret än så fick ett havre fras paket "spela" detta
Limmade dit lite fleecetyg för att se lite former
Kommer inte att använda dessa polyuretanbitar sen utan jag gör om gör rätt
detta var bara för att se hur det blev och om det går.
Avslutade dagen med att slänga på lite färg i bagaget
Det var allt för idag.