Va på blikstorps bilskrot och köpte mej en baklucka och lite annat smått och gått Dock så var inte luckan helt rost fri och jag tror inte jag kommer hitta någon sådan svart heller utan då får det bli i en annan färg och sedan lacka om själv men jag känner att det antagligen kommer bli för dyrt.
det andra som köptes var blinkers glas bak, högtalargaller fram, en knapp, centrallåsmotor och ett lås ifrån en 9000 detta togs i hop om att bygga om så att man bara behöver trycka på en knapp för att öppna luckan. men upptäckte att jag antagligen inte fick med mej alla delar Razz
där rosten finns är under bakljusena i skarven eller vad man ska säga. ska se om det kanske kan gå att fixa till det lite bättre iaf, annars ser det hyfslig ut lite matt bara men det hoppas jag att lite rubbing och vax kan fixa till
har nu börjat montera bort allt från den gamla luckan och det tog sin tid, alla bultar var fast rostade så ja fick borra ur dessa
Jobba på nu och skeppa iväg den där satans termitbebodda luckan!! hehe! deet ser bra ut och det kanske finns en framtid för saaben hoppas du inte tog rubbing på bakluckan nu igår det hade vart ogjort arbete hehe!
med hjälp av lite ståltråd och snöre så fick jag igenom kablarna genom luckan (dålig bild)
nu är all el dragen och fungerar det enda som fattas är en fungerande centrallåsmotor. luckan behöver sej lite polering också
har varit på biltema och köpte en bl.a. en voltmätare som också kopplades in igår:P ska fräsa till en platta i alu som jag kan sätta i denna i, fast jag måste vänta till skolan börjar för att göra detta
köpte också en knapp som är tänkt att användas till att öppna luckan när jag har lyckas göra en automatisk lucköppnare passar perfekt i cigg hålet knappen till vänster används för att sätta på voltmätaren.
tänkte vara lite smart och ta loss den gamla rutan men det gick inte så bra och slutade på detta viset
Har också tagit mej i kragen och klätt in lådan. Blev väl hyfsat för att vara första gången. Har också köpt IXUS banankontakter för smidigare anslutning. Allt som allt väldigt nöjd med resultatet allt från ljudet till kabeldragningen.
Fick hem dessa i fredags också
väntar nu bara på ett paket från speedparts med skylt hållare och lite annat smått och gott kommer förhoppningsvis ivecka.
det ska väl täcka det som har hänt den senaste tiden.
Ser jättebra ut allt du gör med den, dock tycker jag personligen att du ska plocka bort emblemen helt och håller för det ser 10 gånger bättre ut dessutom börjar folk som ligger bakom o fundera på om det är en turbo eller inte Ett annat tips är att lacka stötfångarna odoardgrå metallic, som aeron har... Mycket snyggt
Ser jättebra ut allt du gör med den, dock tycker jag personligen att du ska plocka bort emblemen helt och håller för det ser 10 gånger bättre ut dessutom börjar folk som ligger bakom o fundera på om det är en turbo eller inte Ett annat tips är att lacka stötfångarna odoardgrå metallic, som aeron har... Mycket snyggt
Tackar jo det är ju också en idé, frågan är ju bara om det inte ser för tomt ut då ngt måste göras med stötfångarna iaf det är inte snyggt när dom är så matta men det är ingen idé att lacka dessa eftersom de är i för dåligt skick för det får ta och åka till lite skrotar och kolla efter ett annat