Gött grabben för att du har valt såååå fina högtalare!!!! Sedan när du är färdig så är det bara och lyssna å njuta av riktigt bra ljud! Ska jag visa dom andra på mitt jobb din bil:)
Nu jävlar har ryggen blivit bättre dock inte helt bra men nu är det lov och nu ska det jobbas jävel med detta
Det som gjordes igår var att jag fixade den vinklade baffeln på den andra dörrsidan så dom är likadana. Fick limma ihop en "fixtur" som sen göra lite stöttor och grejjer. har dock inga bilder på detta.
Det som gjordes idag var att sätta på alla delar på dörrarna för att se så allt passar någorlunda iaf
Jag har också börjat fundera på hur jag ska täta allting, har märkt att när jag kör utan dörrsidor och det regna ute så skvätter det in vatten, och tyvärr så är ju inte dörrarna rostfria heller
Förarsidan
Förarsidan annan vinkel
Passagerarsidan
Tog också bort förarstolen för att få bort mattan mm. ska dra alla kablarna i mitten hade jag tänkt.
Vem behöver en stol när man kan ha en pall ?
Sedan plastade jag ihop så allt blev till "en del". ska läggas på mer men jag hade inget mer hemma.
Satte mej sedan i en välbekant stol och läste en tidning det var allt för idag. imorgon ska ja fortsätta med att lista ut hur jag ska dra alla kablarna, lägga lite mer glasfiber och lite annat smått och gott
Kanske inte en jätte rolig uppdatering men men här kommer den iaf
Började dagen med att åka till biltema och inhandla lite kabel har inte råd att köpa något riktigt märke så det får bli detta så länge;)
nu var det bara att börja dra all kabel högtalarkabeln drogs i mitten av bilen vid sidan av handbromsen och sedan med kabelstammen så går vid tändningslåset och framåt. Vid sidan av handbromsen
Går sedan ihop med kabelstammen (dock så ska den gå under balken)
Och sedan upp med kabelstammen in i instrumentbrädan
Bara för att jag var lat och inte vill dra kabeln genom genomförningen på passagerarsidan och sedan genom motorrummet för att komma till förardörren så borrade jag ett hål
och efter många svordomar och trasiga nagelband mm så fick jag två kablar dragna till dörren
kablar
kabel till passagerardörr dragen, här skymtas också lite av min "tätning" latexfog och byggplast
Mycket kablar blir det
kabeln räckte precis till alla dörrhögtalare. dock så måste jag ha mer eftersom jag måste köra högpass till steget tills jag köper en ny HU med fler lågnivå utgångar. och eftersom jag inte har någon mer kabel hemma så började jag snygga till det hela lite
Kabelstrumpa nästa gång ?
allting sitter nu ihop med buntband, hyfsat snygg och prydligt iaf (kabelns väg; vänstersida om handbromsen sedan över "kardantunneln" och ner vid golvet på högersida, sedan ihop med resten av all kabel
Imorgon hoppas jag på att få lite mer kabel så jag kan dra högnivån så jag kan provspela allt annars får det bli att städa bilen och garaget lite