2506
Sök

brutit armen, försäkringspengar?

469 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
hej! jo det var så här att när vi höll på att pynta dumpern till studenten på skolan så vart jag tillknuffad och föll i golvet med huvet före, och som reflex så tar man ju emot med händerna och då gick handleden av på 2 ställen.
Det jag undrar nu är hur myckat man i genomsnitt får av försäkringen? skulle ha börjat jobba direkt efter studenten så då måste det ju räknas som förlorad arbetsinkommst eller? hur mycket har ni som också brutit handleden fått? är tacksam för svar mvh

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Adde666
11 juni 2008
Jag fick spricka i handleden i skolan o fick inte ett skit för det.

469 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
ringde du försäkrings bolaget då?

303 Inlägg
11 juni 2008
du kan väl få för sveda å värk men om försäkringsbolaget ska betala ut så måste du se vad du har för försäkring om den täcker just de och vet inte säkert men du kanske måste få nå men av de. Min brors son bröt armen när han spelade hockey och han fick ont i armen efter allt var läkt men de tog flera månader innan han fick pengar

67 Inlägg
11 juni 2008
Jag fick ingen ersättning förra sommaren när jag skadade handen.. kunde inte arbeta under hela sommaren.. orsak tillatt ersättningen uteblev var att jag inte hade börjat arbeta när olyckan hände..Men de va i Finland.. Vet inte hur reglerna e i Sverige..

KHRacing
11 juni 2008
tidigast ett år efter olyckan kan man få ersättningspengarna har jag med brutet finger fått erfara.

Dock betalade mitt försäkringsbolag ut en engångssumma på 3600kr för att jag varit sjukskriven mer än 7 dagar

k

469 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
okej:P jag ringde försäkringsbolaget direkt när jag kom från sjukhuset och det skulle gå på både skolans försäkring som täcker olycksfall och min hemma försäkring som också täcker de. en av mina kusiner bröt handen en gång och han fick 11000 av skolans och 13000 av sitt eget han fick sitt direkt efter att skadan läkt, och då gick han i 9:an. Ja jag vet inte men hoppas på det bästa iaf:P

Sök