Körde längs en 50 väg idag.. Låg i 70 och märkte att det var en kamera, bromsade ner så jag låg precis i 50 ca 5 meter innan kameran. Såg ingen blixt. Åkte jag fast? Min moster åkte fast efter en 90 väg så körde hon 96 mitt på ljusa dagen, hon sa att det blixtrade till rejält.
du slapp kortet jag blev fottad och det är riktigt bländande ljus när det är mörkt om du tänker dig en bil med riktigt gula lysen som slår på helljus framför dig ungefär så starkt är det
perfekt, för jag såg ingen blixt alls, stirrade i princip in i kameran xD Fick nämnligen körkortet för 3 veckor sen, så int så fräscht om man fått böter redan
perfekt, för jag såg ingen blixt alls, stirrade i princip in i kameran xD Fick nämnligen körkortet för 3 veckor sen, så int så fräscht om man fått böter redan
Visst inte, men finns öden värre än böter inom bilvärlden...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
För att ha moraldelen klar så säger jag: Aja baja, hur kan du vara så ansvarslös att du kör så fort på 50 väg??? Och med färskt körkort dessutom!!!
När det var avklarat: Kamerorna är bara på ett par % per dygn, risken att de är på när man åker förbi är därmed liten. Och av de som fotograferas är nästan hälften av bilderna så dåliga att det inte går att avgöra vem som körde bilen...
Jag har ofta hört folk som sagt att man märker om det blixtrar. Trots det har det hänt att jag undrat om det var en blixt som gick av, eller bara en reflektion i reflektorn.
Detta fram till i höstas. Jävlar vad det blixtrar, det är inget som går obemärkt förbi.
Men, sen ska det bli en bra bild också. Regplåt och förare ska synas tydligt. Kameralinserna är ofta smutsiga. Jag blev fotograferad i november, och bilägaren har fortfarande inte fått något brev.
Som nämnt tidigare, det blixtrar rejält.. Har aldrig blivit fotad själv, men har åkt bakom bilar som blivit plåtade och fastän jag har varit långt ifrån har jag blivit bländad..
Så för att missa en sån blixt får man nog vara blind..