2175
Sök

Spoiler skickad och killen vill inte ta imot den :/

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Halloj!

I veckan så skickade jag en spoiler till en kille i Esklistuna och han skulle köpa spoilern för 200kr, och han sa åt mig att försöka hitta det billigaste fraktsättet, och det var bussgods Uppsala - Esklistuna 400kr kostade frakten och jag ska ha tillbaka 600 kronor så jag får tillbaka på frakten och spoilern som jag sålt..

Jag skickar ett sms att spoilern är skickad nu..

Nu idag så får jag ett sms från honom och han säger, fick ett sms nu att spoilern är ankommen och det står att jag ska betala 600kr för den, men jag har ju bara 200kr efterom vi sa så..

Jag valde ju efterkrav så klart så jag vet att jag får pengar efterom jag inte kände honom sen tidigare..

Han kan väl inte tro att jag tänker lägga ut 400kr på frakten och sedan får han betela 200kr för spoilern, Spoilern kunde ha sålds mycket dyrare,,

Så nu är jag lite snörrig i skallen, han syftar på att vi bara nämde 200kr och det nämde inte jag, kan han bara skita i paketet nu och jag får tillbaka det och får betala 400 kr i onödan?

Mvh Kim

132 Inlägg
12 juni 2008
Jag skickade ett avgassystem till Sthlm för någon månad sedan med bussgods med efterkrav och råkade ut för samma sak. Tyvärr är där väl inte mycket att göra sad Jag fick returnera tillbaka paketet..

Men asså, hur snål är människan? 600 för en spoiler, det är inte mycket..

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

461 Inlägg
12 juni 2008
Finns inte mycket du kan göra, men alltså hur kan ni med att skicka grejer utan att få pengarna överförda först, spec när det är så långt avstånd.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

Med.lem
3 759 Inlägg
12 juni 2008
Vilken jävla idiot...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

9 108 Inlägg
12 juni 2008
M.Persson skrev:
Finns inte mycket du kan göra, men alltså hur kan ni med att skicka grejer utan att få pengarna överförda först, spec när det är så långt avstånd.

Och om folk betalar först så säger alla "hur kan du vara så dum att föra över pengar först".

Detta sättet är ju det bästa, eftersom köparen betalar för att hämta ut paketet. Det enda man kan förlora är frakten, som trådskaparen tyvärr verkar göra.

Men vilken jävla idiot till kille då som inte trodde frakten skulle kosta något. Dock kunde du ju messat honom och sagt t.ex. "frakten blev 400, jag skickar imorgon" så hade han kunnat svara då.

406 Inlägg
12 juni 2008
precis. ni får ju kommaövernens om vad slut priset blir, annarsfår han väl hämta den på plats om han är för snål.

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Trucker
2 710 Inlägg
12 juni 2008
Eskilstuna - uppsala. Inte lång väg och jag tycker han verkat oseriös när han köper en spolier för 200kr o betalar frakt på 400kr, skulle inte jag gjort. Betalar man 400kr i frakt kan man lika gärna köra o hämta den själv. Tar ju fan inte äns 200kr i bensin.. Men men, som någon nämnde för en stund sen här på garaget; Finns folk för allting wink Pågår ju bedrägerier runtom i landet dagligen men ändå skickar folk saker och ting allt ifrån Kiruna till andra sidan öresundbron.. haha, detta är ju inte klokt.

Prata med posten om dt inträffade;) tror knappast att köparen går med på detta..

Fart missbrukare

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Har nu fått reda på att köparen måste få ut sin nästa lön för att kunna betala bussgods för spoilern. hmm
Och det är ju 13 dagar kvar nu tills den blir returerad till mig igen..

400kr går väl att låna av en kompis om man nu vill ha spoilern..

Jag pratade med killen förra veckan och han sa då att jag kunde skicka grejerna med det billigaste alternativet jag hittade och har inte körkort och bussgods är mycket billigare än posten.. och fick även ett sms att allt va klart bara att skicka.. så jag skickade spoilern i måndags och skrev att det skickade soch även förra veckan skrev jag att det kommer skickas på måndagen.. inget skickas väl gratis genom landet får man väl tänka..

Så får hoppas på att han hinner få ut sin lön..

Ringde oxå till bussgods och hörde och oftast så slipper avsändaren betala returen alltså jag kanske slipper betala 400 kr igen..

Men ack va sur man blir, man säger väl inte att man kan skicka en grej när man vet att man har lite pengar + att det är en tid innan man får lön.  om nu kostnaderna steg me frakten..

Mvh Kim

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 juni 2008
alltså men vadå.. sa du inte till killen innan att frakten skulle kosta 400kr? ifs hade inte ja heller hämtat ut nått för ett visst pris så kostar frakten 200% + det på det priset. det är ju knäppt bara det.

Bmw osv..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
OverBoosted skrev:
alltså men vadå.. sa du inte till killen innan att frakten skulle kosta 400kr? ifs hade inte ja heller hämtat ut nått för ett visst pris så kostar frakten 200% + det på det priset. det är ju knäppt bara det.

Han fick ju fortfarande själva spoilern för 200kr och han skrev förut att jag skulle hitta det billigaste färdsättet och det blev bussgods.
och jag informerade honom om när jag skulle skicka grejerna, skickade iväg dem och tänkte inte på det.. men kom på det när han smsat mig.. och då tänkte jag.. han fick spoilern för 200kr som vi pratade om och han skulle stå för frakten, vi har talat i tele och han har ju sagt att allt va klart, bara att skicka, men jag skulle ju inte tjäna något om jag skulle skickat grejena och han betalat 200 kr för dem hmm när jag fick betala 400 kr i frakt..

Och nu får vi se hur det blir, 400kr tycker jag inte är något att bråka om hmm låna av en kompis eller fråga chefen om man kan låna 400 kr till nästa lön eller nåt sånt..

Dock tycker jag att han borde förstått att jag inte kan skicka grejer gratis hmm

Men men, en tabbe av mig och får väl annars tillbaka spoilern och är 400kr smalare..

bilbyggare
116 Inlägg
12 juni 2008
tyckte det lät dyrt med 400kr i frakt,ja skickade 4st 18tums fälgar med däck 35mil med bussgods å det gick på 500kr,men ja begärde tur å retur frakt insatt på kontot innan ja skickade...Har råkat ut för detta ja med att fått tillbaka saker..inte kul...man har annat att lägga pengarna på när man har bil..Stå på dej..

Är fruktansvärt bilintresserad men det är väl alla här inne...

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Audibubba skrev:
tyckte det lät dyrt med 400kr i frakt,ja skickade 4st 18tums fälgar med däck 35mil med bussgods å det gick på 500kr,men ja begärde tur å retur frakt insatt på kontot innan ja skickade...Har råkat ut för detta ja med att fått tillbaka saker..inte kul...man har annat att lägga pengarna på när man har bil..Stå på dej..

Jo de skulle ha 400 för liten spoiler.. hmm tycker det är dyrt med..

Okej, har lärt mig en läxa och hoppas det löser sig..
Kanske får föra över till killen så han får ut den och sedan får han föra tillbaka pengarna sen.. dock så känns det inte säkert hmm

Nä, har du fått betala frakten igen i dessa fall när du fått tillbaka grejerna?
Mvh Kim

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
12 juni 2008
nog inte så mycket att göra.. anntingen är han snål eller dum.. man kan ju inte räkna med att han som säljer grejerna betalar frakten..

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 juni 2008
400spänn, det var tammetusan inte billigt! Jag fick en cykel skickad Tidaholm-Stockholm med bussgods (vägde ca 18kg och var inte direkt ett smidigt paket om man säger så) vilket kostade mig 500 i frakt.

Skickade ett ramkit med gaffel Stockholm-Gällivare och priset på det blev 400spänn med en vikt på närmare 10kg, även det med bussgods...

Rock'n Roll

vingåker
68 Inlägg
12 juni 2008
Killen måste vara kanon dum om han tror att du betalar frakten för han. Tyvärr finns det folk till allt.

Drive Nice!

SQ
1 343 Inlägg
12 juni 2008
priset basseras ofta på hur breda å stora saker är samt vikt, även om de går att lasta på osv.. dvs har du material som är lite ömtåligt för tyngd blir de dyrare...
men 400 va inte allt för billigt.. men som sagt, den va juh ganska bred osv..

men hoppas allt går bra å han hämtar ut de till slut!

Ljudnörd!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 juni 2008
Jag slår nog dom flesta med ett T7-motorblock på xx antal kilon från örebro till osby för ca 700kr.

Fast det var företag till företag och gick nog med schenker eller liknande.

Ang. TS problem så finns det väl inte mer att säga än "shit happens", jag hade nog fan inte varit så pigg på att hämta ut något jag köpt för 200kr, för 600kr istället om ingen sagt något i förväg. Han räknade förmodligen inte med att frakten skulle gå loss på 400 spänn för en sketen spoiler och hade väl därmed inte haft en tanke på att slutsumman ens kunde komma i närheten av 600kr.

Kom *alltid* överens med den andra parten angående allting som rör frakter och avgifter *innan* paketet lämnas på posten för annars är risken stor att det blir på detta viset.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Tackar för alla tipsen och insett nu att man lärt sig en läxa.. lite surt är det men 400kr kan man väl leva utan om han nu inte hinner hämta ut spoilern..

Han ska iallefall hämta ut spoilern när han får pengar, så hoppas bara att den ligger kvar på bussgods då..

har skickat numret till han och ett sms där jag vädjar till honom att försöka ringa bussgods och försöka så att paketet ligger kvar ett par dagar extra så han trodligen får ut sin lön sista dagen det ska hämtas..

Hoppas på det bästa nu och har lärt mig en läxa.. men ska försöka fixa så jag får tillbaka mina pengar..
Mvh Kim

Skeppsmäklare
19 Inlägg
12 juni 2008
Det bästa i sådana här fall är att man haft en konversation via email. Då finns allt svart på vitt vad man kommit överens om.
Enklaste sättet enligt mig.

Fear the A4rce.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
12 juni 2008
Är väl inte så förvånad över hans reaktion. Han får betala 200% mer än vad du sålde skiten för. O speciellt iom att du inte har sagt till honom hur mycket frakten skulle kosta. Visst, han kunde ju ha frågat, men du skulle ändå ha sagt till honom.
Fast samtidigt lite surt för dig om du nu tvingas betala frakten. Du förlorar 200 spänn och en spoiler. Det här var ju ingen bra deal för nån. tongue

Whine whine!

Sök