Sida som säljer Evolve-delar?

Yokas S60 T5
12 juni 2008 · 14 Inlägg

Den enda svenska sida som jag har hittat som importerar delar från Evolve är Realcar. Men då t ex en huvgrill som kostar 89 usd om man köper från Evolve direkt, kostar 1500 kr (ca 250 usd, alltså nästan 200% dyrare) hos Realcar så är det inget alternativ.

Varför beställer jag inte direkt från Evolve då? Tja, plockade ihop lite prylar (huvgrill, ögonlock och några dekaler + lite till) och skulle checka ut. Skrev in adress och land och frakten hamnade på smått otroliga 275 usd (!) Fan, det kan inte stämma, tänkte jag och skickade ett mail till Evolve och frågade om frakten.
Får då svaret att dom inte säljer delar till Sverige neutral. Om jag vill ha prylarna så får jag köpa dom av deras svenska återförsäljare, m a o Realcar.

Konstigt att man kan plocka ihop saker i sin varukorg och välja Sverige som land och sen få höra att man inte alls kan beställa saker till Sverige...

Iaf, Realcar är uteslutet så vet någon nån amerikansk sida som säljer Evolves delar?

I'm Bobbin Threadbare, are you my mother?
promo
13 juni 2008 ·

Hoppas det löser sig på något sätt för dig . Tycker att bilstyling tillbehör är onödigt dyrt i detta land. Som du skriver att realcar saltat priset så det är 200% dyrare än US är ju för fan sjukt sad . Skulle bojkotta samtliga firmor med överpriser. Nu är det ju annars läge att passa på å beställa prylar från USA då dollarn är som den är.

Yokas S60 T5
13 juni 2008 · 14 Inlägg

Precis, trodde jag skulle kunna göra ett klipp genom att köpa direkt från Evolve.
Men tydligen så tillåter inte deras avtal med Realcar att dom säljer till personer i Sverige (då förlorar ju Realcar kunder) Men visst är det sjukt med ett påslag med 200%
Sitter och funderar på om jag känner någon i nåt land dit dom faktiskt kan skicka sina grejer utan att bli stämda eller whatever...

I'm Bobbin Threadbare, are you my mother?
Torlejf Bilvårdstönt.
13 juni 2008 · 1 109 Inlägg

Yokas skrev:
Precis, trodde jag skulle kunna göra ett klipp genom att köpa direkt från Evolve.
Men tydligen så tillåter inte deras avtal med Realcar att dom säljer till personer i Sverige (då förlorar ju Realcar kunder) Men visst är det sjukt med ett påslag med 200%
Sitter och funderar på om jag känner någon i nåt land dit dom faktiskt kan skicka sina grejer utan att bli stämda eller whatever...

Du får ju även räkna med att du får pröjsa 25% moms och 10% tull på dom där 89 dollarna också + frakt.

Så egentligen är inte Realcar så sviniga, dom måste ju tjäna lite pengar på att sälja delarna också.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
BOMBO
15 juni 2008 · 17 Inlägg

Jag försökte med att beställa direkt men det är realcar som gälle o det funkade riktigt bra. Fick hem delarna på en dag dock hade dom glömt att lägga i en sickaflex tub ett telefon samtal o hade den dan efter. Bra service

Life Is Simple Make A Choise And Never Look Back
Volvo V70R (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang