Hej allihopa!
Fyller 18 nu till hösten/vintern (november) och det är dags för körkort, och jag undrar lite vad det är för bil man bör satsa på som en första bil?
Snöade till en början in mig på Volvo S40, som jag också läst lite på forumet om att det ska vara en bra bil att börja med. Men jag är hyfsat lång (runt 1,89) och jag undrar väl mest då om det kommer att bli jobbigt att få plats?
Sen kollade jag lite på Opel Vectra, som jag också blev lite intresserad av, men det svalnade lite och nu senast var jag inne på Audi A4, men sen får man höra att det tydligen är dyrt med reservdelar till den, så nu står jag still igen.
Och det är ju trots allt några månader kvar tills det är dags, men eftersom man är ung och inte har allt för jätte bra med pengar, så vill man ju försöka vara tidigt ute, så man vet hur mycket man måste skrapa ihop.
Räknar väl med att åtminstone ha en runt 30-35 000 i bästa fall att köpa bil för.
Just nu, så känns det som att S40 lockar mest, men undrar just om det kommer bli något problem för mig att få plats.
Kan väl tillägga att jag inte är allt för jätte insatt i bilar, och hur mycket soppa de drar etc. så ni inte kritiserar mig för sådana saker.
Alla erfarenheter och tips är välkomna!
Tack på förhand!