Oftast för att få en bensinmotor att gå överhuvvudtaget bra elller bättre så gäller det att få den fatta att den ska dra med etanol än vad den drar bensin.
Oftast är det väl bättre att skaffa en piggybox så du kan boosta på med mera eller byta pump och spridare samt btr.
Brukar vara det som gäller på de flesta bilarna.
Men däremot att blandköra säg 40 bensin och 60 etanol så kan det ske possitiva grejer.
Det som egentligen är enda fördelen för en sugmotor met E85 är att du kan ställa upp tändningen men får du den flöda mer så får du även in mera syre i motorn.
Syre finns ej i bensin men i etanol finns det naturligt vilket gör att säg att du byter bränsledetaljer och tillsätter mer luft samtidigt så säg att du kanske får ur en 4 cylindrig 2.0 liters motor och ställer tändningen rätt så kan du ju få ut ganska mycket mer eftersom mer luft och mer bränsle ger mer kraft men anta med en sådan omfattande moddning ger ca 25 kusar, med etanol så kan du kanske få 15 kusar till eftersom att du tillsätter mer syre och det är ju syret som skapar förbränning.
Och mappar man på det så kan man tjäna rätt mycket mer effektmässigt.
Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara