3480
Sök

Köra 100% E85 i ford sierra Doch -92?

1 253 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Exakt:) Dock är bilen såld nu men innan försäljning så körde jag den på ca 75% o den gick rätt bra, lite tjurig på morgonen men annars var det inga probs. Dock så är det ingen idè som sagt att tanka E85 sålänge vanliga soppan kostar så pass lite nu

Lev livet nu innan det är för sent

309 Inlägg
22 december 2008
Mitt förslag till dig är att vänta med att konvertera till etanol. Under de kallare förhållandena som råder idag blir motorn mer svårstartad om man inte installerar ett kallstartsmotstånd. Jag har en original btr som ligger här hemma. När våren har satt sina spår byter jag med den originala jag har monterad på motorn så kör jag bara på etanol.
Har en Sierra 2.0 DOHC - 92 som dig...

Smidigast är att skaffa sig en original btr från skroten eller liknande som du kan skruva på för att ställa in den som du vill ha den.. Skulle du sedan vilja köra på bensin igen byter du bara btr istället för att försöka skruva tillbaka på btr:en vilket är väldigt jobbigt och petigt.

När du konverterar genom att skruva på btr:en så se till att provköra efter varje justering på btr:en. Skruva ett halvt varv i taget. Det gör mer skillnad än vad man tror.. Lycka till smile

Att köra turbo är beroendeframkallande...

Sök