Stoppa Fra-lagen!

pars Operatör
4 juli 2008 · 346 Inlägg

FRA-lagen gör nog ingen större skillnad nu mot för (som nån skrev tidigare).. Men den banar väg för att andra myndigheter eller "wannabe myndigheter" (läs: antipiratbyrån) ska kunna ta del av den information som avlyssnas eller rent utav kunna bestämma vilken trafik som avlyssnas. Då får alla nätpirater lite hett om öronen... hmm
Men vad piratpartiet förslår tycker ja inte är sådär väldigt genomtänkt, att slopa upphovsrätten är samma sak som att slopa att nya svenska filmer kommer ut, slopa ny svensk musik och utländsk film och musik i Sverige. Finns ju ingen vinst i att släppa filmer och musik i Sverige om alla får tag i den gratis. Det gör man iofs nu med men det är ett lagbrott. T.ex. skulle det inte vara ett lagbrott skulle nog alla som idag hyr filmer ladda ner dem, på de siter som kommer vara helt öppna.

Angående Blått och rött så tycker jag att det bör vara något av dom, hellre helt rött (inget grönt) för dom höjer (förhoppningsvis) inte bränsleskatterna mer än vad de är idag... Känns bra surt att få böta 9000:-/mån, för vissa mer, för att åka bil.
Tror mer på Phaetoon's förslag att rösta på individer.

Men till topic: Skippa FRA-lagen och låt nätpiraterna ha det lagom svårt.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
Rinnegan Malleus Malificarum
4 juli 2008 · 2 401 Inlägg

Sen när har alla politiker blivit så jävla paranoida om spioner i sverige?

Dom släpper in varenda nisse som inte kan svenska, när började dom bry sig?

Tycker att detta land är ganska åt helvete. Ska dom verkligen försöka förhindra illegal nerladdning.. haha fan, måste verkligen säga lycka till.

Får väl se hur framtiden blir. Som det ser ut nu så blir jag inte förvånad om nya Sverige blir ett övervuxet fängelse. Där bensinen kostar 20kr litern, allting blir dyrare för att dom måste frakta allt med lastbil.
Hur blir det för alla ungdomar i framtiden egentligen. Alla svenskar verkar ju rösta för dom mest idiotiska partierna.

Senast redigerat av Siarnaq (4 juli 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Phaetoon
4 juli 2008 · 8 156 Inlägg

Jo, det bästa är nog att ta reda på vad en viss person står för och sen lägga sin röst.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
emypemy Avstängd
27 juli 2008 · 89 Inlägg

vad ni än säger nu så kommer FRA-lagen offentliggöras den 1a januari 2009.. tråkigt menmen.
får la sluta skicka porriga sms o sånt. (jag gör inte det, men hade velat=/ ) haha. x) skämt åsido.


det jag funderar mest på är ju att, om gubbarna bakom FRA inte har någonting att göra, att det inte
finns något spännande att avlyssna (såsom terrorhot osv..) så kommer de såklart utnyttja deras makt
o börja avlyssna kungahuset.. sen avlyssnar de väl folk som ringer till banken o sen kommer de dit
o rånar en.. (en tanke bara:P hehe)

Aerodynamik ...
27 juli 2008 · 7 120 Inlägg

emypemy skrev:
vad ni än säger nu så kommer FRA-lagen offentliggöras den 1a januari 2009.. tråkigt menmen.
får la sluta skicka porriga sms o sånt. (jag gör inte det, men hade velat=/ ) haha. x) skämt åsido.


det jag funderar mest på är ju att, om gubbarna bakom FRA inte har någonting att göra, att det inte
finns något spännande att avlyssna (såsom terrorhot osv..) så kommer de såklart utnyttja deras makt
o börja avlyssna kungahuset.. sen avlyssnar de väl folk som ringer till banken o sen kommer de dit
o rånar en.. (en tanke bara:P hehe)

Men vafan...

blacken
27 juli 2008 ·

emypemy skrev:
vad ni än säger nu så kommer FRA-lagen offentliggöras den 1a januari 2009.. tråkigt menmen.
får la sluta skicka porriga sms o sånt. (jag gör inte det, men hade velat=/ ) haha. x) skämt åsido.


det jag funderar mest på är ju att, om gubbarna bakom FRA inte har någonting att göra, att det inte
finns något spännande att avlyssna (såsom terrorhot osv..) så kommer de såklart utnyttja deras makt
o börja avlyssna kungahuset.. sen avlyssnar de väl folk som ringer till banken o sen kommer de dit
o rånar en.. (en tanke bara:P hehe)

Det finns inga "gubbar bakom" FRA. Utan det är ett sorts förband/enhet som ingår i den militära strukturen och dom har "spanat" på oss och andra sedan 40 talet. Dom anses som världsbäst på signalspaning..

TRYIT Teddan
27 juli 2008 · 2 495 Inlägg

emypemy... gubbarna, råna bank, läsa porr sms... herregud vilken fantasi du har .


lycka till, du kanske kan skriva ett arkiv-x avsnitt eller nått ..


Puss på dig sötnos hehehehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
blacken
27 juli 2008 ·

r-ted skrev:
emypemy... gubbarna, råna bank, läsa porr sms... herregud vilken fantasi du har .


lycka till, du kanske kan skriva ett arkiv-x avsnitt eller nått ..


Puss på dig sötnos hehehehe

Hennes oro är inte så obefogad, så länge militären sköter det hela så är det lugnt för dom är kompetenta att hantera sådan information.  Men nu när våra politiker ska ta del av all information, så kommer det att bli "skitpannkaka" för oss vanliga dödliga som utrycket heter.  För dom så är det ett perfekt instrument att "styra" medborgarna med,  Sanningsministeriet i "1984" låter inte så avlägset eller absurt längre..

Senast redigerat av blacken (27 juli 2008)

TRYIT Teddan
27 juli 2008 · 2 495 Inlägg

blacken skrev:

r-ted skrev:
emypemy... gubbarna, råna bank, läsa porr sms... herregud vilken fantasi du har .


lycka till, du kanske kan skriva ett arkiv-x avsnitt eller nått ..


Puss på dig sötnos hehehehe

Hennes oro är inte så obefogad, så länge militären sköter det hela så är det lugnt för dom är kompetenta att hantera sådan information.  Men nu när våra politiker ska ta del av all information, så kommer det att bli "skitpannkaka" för oss vanliga dödliga som utrycket heter.  För dom så är det ett perfekt instrument att "styra" medborgarna med,  Sanningsministeriet i "1984" låter inte så avlägset eller absurt längre..

jag tror även du överregerar lite , jag är inte heller för detta TVÄRTOM.
Men media förstorar upp allt och det blir så hemskt .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
blacken
28 juli 2008 ·

r-ted skrev:

blacken skrev:

r-ted skrev:
emypemy... gubbarna, råna bank, läsa porr sms... herregud vilken fantasi du har .


lycka till, du kanske kan skriva ett arkiv-x avsnitt eller nått ..


Puss på dig sötnos hehehehe

Hennes oro är inte så obefogad, så länge militären sköter det hela så är det lugnt för dom är kompetenta att hantera sådan information.  Men nu när våra politiker ska ta del av all information, så kommer det att bli "skitpannkaka" för oss vanliga dödliga som utrycket heter.  För dom så är det ett perfekt instrument att "styra" medborgarna med,  Sanningsministeriet i "1984" låter inte så avlägset eller absurt längre..

jag tror även du överregerar lite , jag är inte heller för detta TVÄRTOM.
Men media förstorar upp allt och det blir så hemskt .

Man ska nog fråga sig själv, vad ska dom ha lagen till?. Inte är det för att fånga "storbovar" med ialla fall. Kvarstår bara det lite obehagliga faktumet att dom enda som är kvar på "spelplanen" så att säga är vi vanliga dödliga..

Mido__
28 juli 2008 · 276 Inlägg

men allvarligt.. jag är helt emot denna lag men va fan. va e ni rädda för det är bara mail och sånt som går utanför sveriges gränser. men dom kan ALDRIG fälla dig för att du t,ex tankar ner nåt om dom ser det genom fra spanarn för det får dom inte leta efter så det håller inte som bevisföring!

Volvo 360 GL "Douchebag" (1987)
Sushikocken Sleeper
28 juli 2008 · 3 084 Inlägg

nää bäst å flytta och hoppas Josef Stalin II tar makten i sverige.  Så inser nog renfält och gänget vilket misstag dem gjort.

Senast redigerat av Sushikocken (28 juli 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
te_wik Forummoderator
28 juli 2008 · 12 813 Inlägg

Någon som vet om dom även "spionerar" på konversationer via MSN Messenger och liknande?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
gamlingen
28 juli 2008 · 5 198 Inlägg

gör dom säkert så sluta snacka snusk ...

te_wik Forummoderator
28 juli 2008 · 12 813 Inlägg

haha... Reinfeldt kanske sitter och läser mina konversationer.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
TRYIT Teddan
28 juli 2008 · 2 495 Inlägg

te_wik skrev:
haha... Reinfeldt kanske sitter och läser mina konversationer.

Mvh Tommy

Han har nog fullt upp med att rätta till all skit som sossarna har ställt till med , så du behöver inte oroa dig

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
blacken
28 juli 2008 ·

r-ted skrev:

te_wik skrev:
haha... Reinfeldt kanske sitter och läser mina konversationer.

Mvh Tommy

Han har nog fullt upp med att rätta till all skit som sossarna har ställt till med , så du behöver inte oroa dig

Åja, sossarna har inte enbart varit utav "ondo" så att säga.  Ett par bra saker har dom åstadkommit också..

TRYIT Teddan
28 juli 2008 · 2 495 Inlägg

blacken skrev:

r-ted skrev:

te_wik skrev:
haha... Reinfeldt kanske sitter och läser mina konversationer.

Mvh Tommy

Han har nog fullt upp med att rätta till all skit som sossarna har ställt till med , så du behöver inte oroa dig

Åja, sossarna har inte enbart varit utav "ondo" så att säga.  Ett par bra saker har dom åstadkommit också..

inget ont utan att det för något gott med sig big_smile


inget parti är perfekt , man får bara leta efter det som har flest fördelar och det är inte sossarna wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Syst3m
28 juli 2008 · 1 079 Inlägg

r-ted skrev:

blacken skrev:

r-ted skrev:

Han har nog fullt upp med att rätta till all skit som sossarna har ställt till med , så du behöver inte oroa dig

Åja, sossarna har inte enbart varit utav "ondo" så att säga.  Ett par bra saker har dom åstadkommit också..

inget ont utan att det för något gott med sig big_smile


inget parti är perfekt , man får bara leta efter det som har flest fördelar och det är inte sossarna wink

Word!!

blacken
28 juli 2008 ·

r-ted skrev:

blacken skrev:

r-ted skrev:

Han har nog fullt upp med att rätta till all skit som sossarna har ställt till med , så du behöver inte oroa dig

Åja, sossarna har inte enbart varit utav "ondo" så att säga.  Ett par bra saker har dom åstadkommit också..

inget ont utan att det för något gott med sig big_smile


inget parti är perfekt , man får bara leta efter det som har flest fördelar och det är inte sossarna wink

Dock icke de borgliga heller!!..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang