Tjenare har lite problem med att få ordning på bilen.. var och tankade, gick in och betala, kom ut och skulle starta bilen, då vägrade den att starta.
Man hör inte längre bensinpumpens surrande när man vrider oå tändningen. Det första jag kollade var självklart säkringen, den var hel. Sen bytte jag bränslepumps reläet, det var inte heller felet..
Nu försöker jag utan vidare framgång få upp bränslepumpen ur tanken! Hur går jag tillväga för att få upp pumpen ur tanken? den sitter som berget där längst ner i tanken.. dom flesta säger att de bara ska vara att dra den rakt upp, men det fungerar inte..
När jag väl fått upp pumpen, går den att provköra genom att bara koppla den på ett batteri?
Svara gärna så snabbt ni kan, skulle behöva bilen till helgen
Jag bytte min för ett tag sen, den satt bra hårt i hållaren nere i tanken. Det finns två "tabs" som håller pumpen, du måste trycka dessa åt sidan samtidigt som du drar i pumpen.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
för att kolla pumpen så är det bara att koppla rätt volt till den (troligtvis 12 volt). tänk på att den är nog inte tänkt att gå torrt, så se till att den inte går torrt en längre tid. testa några sekunder, hör att den fungerar (eller inte) och sen vet du det.