3208
Sök

Min Golf IV (4) Vill Inte Starta

24 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Hej..
jag har en golf Iv 1999 jag skulle montera krom ringar i min instrument mätare på bilen.. jag plockade av mätaren och sen när jag monterat klart allt så
Började StartSpärren blinka jag har provat med annan nyckel och jag har provat koppla i från
bil batteriet i ca 20-40min.. Men inget händer.. Jag har kollat alla säckringar också.

Nån som kan hjälpa mig?? sad

Mvh

21 761 Inlägg
17 juni 2008
Och du har bra kräm i batteriet?

69 Inlägg
17 juni 2008
nu kommer jag inte ihåg hur det är med Golf 4'or, men om nyckeln har ett chip i sig till immobilizer så kan det ha något med den modulen att göra. om jag hade varit du så hade jag plockat ner allt igen och kontrollerat kontakter mm, mm.
och se till att du har kopplat bort plus-polen på batteriet så du inte skadar något kretskort eller liknande vid demontering/montering.

sitter du och pillar på kretskorten så kan jag även rekommendera ett ESD-armband. statisk elektricitet är inte kul när det kommer i kontakt med chip och andra delar på kretskort.
älska el-fel wink

24 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
hej..
Batteriet är full det är Startspärren som blinkar...

Jag har även plockat ner allt igen och kollat och det är inget som sitter löst eller nått...
och hört med en annan kille om kretskortet han sa att dem inte är så känsliga man ska kuna
röra på den hur mycket som hälst.. Även han tyckte att det var konstigt han rekomenderade att köra in
till DinBil för om programering och om kodning av Nycklar.

Mvh

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
18 juni 2008
intrumentpanelen även kallat kombi instrument har immobilizer inbyggt i det så kallade kombi instrumentet. detta löser du någ lättast om du tar bilen till någon VAG verkstad och förklara problemet så löser dem säkert det till dig.. men det kostar nog en slant eftersom det blir omprog på nycklar osv om jag inte missminner mig.

börjar jobba på en VAG verkstad måndag vecka 27 så jag kan ta reda på mer då om du inte har det väldigt bråttom med bilen vill säga:)

Team Insane Racing

Sök