Några 75-80% av nypris kan du glömma. Saab orginalhjul är riktigt dyra nya.
Max 6000-7000:- kanske vore rimligt för helt nya hjul. Köpte själv splitter nya 3-Spoke sport (Aero M00) med helt nya Michelin Pilot Sport för 4000:- för ett par år sedan. Finns väldigt mycket begagnade orginalfälgar på marknaden så några förmögenheter är inte att vänta.
Skulle knappast nöja mig med 6-7000. Då kan man ju lika gärna ha kvar dem. Bara för att de är dyra nya så finns det ju ingen anledning att ge bort dem.
Skulle knappast nöja mig med 6-7000. Då kan man ju lika gärna ha kvar dem.
Ja det kan man tycka, men det är inget större värde i orginalfälgar då marknaden är översvämmad av dom. Dessa är väl nästan dom mest populära dock, riktigt snygga imo.
Fredrik__A skrev:
Bara för att de är dyra nya så finns det ju ingen anledning att ge bort dem.
Vet inte riktigt vilken marknad du syftar på. Efter sökningar på flera stora svenska annonsplatser så har jag knappast översvämmats av Saab original 18 tummare.
Vet inte riktigt vilken marknad du syftar på. Efter sökningar på flera stora svenska annonsplatser så har jag knappast översvämmats av Saab original 18 tummare.
Uhm my misstake, jag syftade givetvis på 17" hjulen. Isch vad dålig man blivit på att läsa
Vad kostar dom nya då? Det ger ju ändå ett litet humm om vad man möjligtvis kanske eventuellt skulle kunna tänka sig att begära en vacker vintetrdag med solsken!
Så sant. jag har letat lite ytligt på vanligaste sidorna också men inte hittat något liknande till saab. det är riktigt dåligt med fälgar på beg. marknaden.
Därför vet jag inte alls vad de kostar nya men ska nog höra lite med försäljaren, han sa att många vart intresserad av fälgarna när den stod i affären en vecka med dem på i väntan på utleverans.
Hade vart fint om man kunnat fått lite för dem då jag kollade på nya däck 235/35/19 går lös på 11500:- så ny uppsättning går på totalt 25kkr :s
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
om nypriset ligger över 20.000:- nytt och om någon vill ha en sådann uppsättning när de är helt nya och balanserade och klara. misstänker det kan ta en stund att beställa också
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Sjukt med pengar för lite gummi och metall. det får man ju en Dell 9400 för
Hehe, näää, min kostade lite mer
Blir nog mycket bra med de där fälgarna, såg bra ut på 9-5an iaf. Realcars femekrade skulle nog suttit fint med, men de verkar bara finnas upp till 18". Såg en 9-3SC med såna, såg myyyycket bra ut
EDIT
Sorry, såg nu att de visst finns i 19", missade en sida