3000
Sök

Syra från träd.

4 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Någon som har tips på hur man tar bort syra från ek & björk.
Har fått syra på bilen, men vet ej från vilket träd. Det är så jäkla surt. Bilen ser för jävlig ut.
Någon som har några bra tips på rengörings medel etc?
/Lennie
Testade att söka men hittade inget.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 juni 2008
Hahahaha  sorry men denna meningen fick mig att skratta lite:

"Har fått syra på bilen, men vet ej från vilket träd. Det är så jäkla surt."

Ja, syra är sur wink

Rent kemiskt så tar ju basiska ämnen ut syror så något rengöringsmedel som är basiskt kanske ??

Kanske tom finns speciella rengöringsmedel för sånt här ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

4 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Ja får väl hålla med, såg lite konstiht ut big_smile
Men som du förstod så menade jag från vilken sorts träd ut i falla att det skulle ha betydelse.
Men som sagt, nån kanske har nått ess i bakfickan roll

Os Difuntos
1 822 Inlägg
21 juni 2008
Använd samma medel som för asfallt och tjära. Funkade skitbra för mig när det renga skit från en björk. lycka till.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
21 juni 2008
limtvätt kan funka, men som tidigare säger, tjära och asfalts bortagare borde ju funka, (tar remove) heter de tror jag...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

oijoij-society.com
774 Inlägg
4 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Ja det blir väl till att testa allt man har i garaget! smile

Kokar ris
923 Inlägg
21 juni 2008
brukar försvinna för mig med biltemas kallavfettning, högtryck och lite shampo.. men om du känner att lacken är 'knottrig' så finns det en sorts lera man kan köra över lacken innan man polerar för att få bort allt det där, hittade tyvärr inte den just nu, men den finns iaf smile

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Trucker
61 Inlägg
22 juni 2008
själva klibbet från träden brukar gå bort med avfettingsmedel. Men har de stått o bränt in i solen blir de som små oxid fläcker i lacken, typ som de blir av fågelskit, så blev de på min gamla v70 i alla fall, o de enda o göra där va att polera hela bilen, retfullt men man ställer ju sig inte under ett träd mer i allafall.
Vet inte vilka träd som är värst men björk är inte att leka me, har även sett en trädsort detta året som ger i från sig vätska som fan de är redigt blött under dom.ok lycka till

1 813 Inlägg
22 juni 2008
tabaco lr vad det avettningsmedlet heter som vi har te lastbilar men man får spä ut det med extra vatten till billack men det tar bort allt och asfaltsfäckar m.m ! finns på tex ad center och lastbils center m.m men en 20 l dunk kostar 1000kr plus moms men har man den te 2 bilar jag har snart haft en dunk i 3 år så man klarar sig ett tag och jag har ändå 2 liter kvar lr nått:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
22 juni 2008
Lägg på en bra kallavfettning. Låt verka i ca 5 minuter, och sedan alkalisk avfettning direkt efter som får verka ca 10 minuter. Sedan avspolning med högtryck.

Lycka till!

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Motormontör
437 Inlägg
22 juni 2008
Mitt bästa råd är att åka till en bilvårdsfirma.
Vi har oftast speciella medel för att få bort sådana saker typ kåda osv.
Sånt säljs inte i vanliga handeln av flera skäl...1 det krävs mycket god ventilation då det är väldigt strakt, 2 det krävs lite erfarenhet för att få ett gott resultat.
Det kan ibland gå att polera bort det men det brukar ta väldigt med tid och tålamod.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Sök