3585
Sök

Snabb hjälp!! Skatten betald men inte fått ett skattemärke, kan jag köra ändå?

906 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Som topic lyder, frågar åt en vän men vi hade tänkt dra ut och köra lite ikväll, han betalade skatten i måndags, men inte fått ett nytt skattemärke än, det skulle komma på måndag-tisdag, kan han köra ändå? Altså utan att riskera att få böter? Tacksam för snabba svar:)

=)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 juni 2008
Det bör väl inte vara några problem sålänge betalningen iaf hunnit registreras så att snutarna som eventuellt skulle stoppa er kan kolla upp det i datorn.

Morsan körde utan rätt skattemärke i två år och det var det ingen som sa något om.......   roll

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Volvo Freak
98 Inlägg
21 juni 2008
Skriv ut ett intyg från vägverket som intygar att bilen är besiktigad, i trafik, försäkrad och skattad :p

Vila i Frid Tommie Viinikka

1 231 Inlägg
21 juni 2008
aja fan d bara köra på , har du bara betalt den så ...
för som sagt om dom skulle gå in o kolla så ser dom ju att dene payad , bara säga att du inte fått något skattemärke ännu ... ! smile inga problem smile  tuta o kör smile

12 086 Inlägg
21 juni 2008
Enligt regelboken måste du ha bevis på påställningen om du saknar uggla, detta bevis kan man skriva ut samtidigt som man ställer på bilen på internet.

När man ställt på bilen får man köra utan att betala i 3 veckor lr vad det är, är det den gränsen du talar om lr har han precis ställt på den? Har han nyss ställt på den är de cool-lugnt, dock gäller fort det jag skrev först men jag har aldrig råkat ut för en snut som är så fittig.

Jag råkade ut för att jag körde min bil påställd med obetald, betalade på sista dagen, dagen betalningen skulle varit inne. Alltså hade jag gjort fel (det tar ju nån dag för pengarna att komma in), vart givetvis stannad samma helg då de påpeka att jag körde olagligt, men jag förklarade att jag hade betalt och bad om ursäkt för övertrasseringen och dom släppte mig, i det läget kan de va lite knivigt annars.
Senast redigerat av JapMax (21 juni 2008)

906 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
När man ställt på bilen får man köra utan att betala i 3 veckor lr vad det är, är det den gränsen du talar om lr har han precis ställt på den? Har han nyss ställt på den är de cool-lugnt, dock gäller fort det jag skrev först men jag har aldrig råkat ut för en snut som är så fittig.

Vad jag vet är den nyligen på-ställd och "besiktigad"(fått ombes) men skatten är ju som sagt betalad i måndags, men den har stått i 3-4år, men det kanske inte har med saken att göra?

=)

508 Inlägg
21 juni 2008
Skatt ugglan får man när man har en godkänd besiktning utan att man ska ombesikta.

.......
2 655 Inlägg
21 juni 2008
min 325:a är betalad och allt och har glömt och satt dit nya oskrapade skattemärket och fått polisen bakom mej 3 gånger och dom har följt efter mej men efter ca 3min bakom så viker dom av så är nog ingen fara, e den betalad så ser dom de...

2 072 Inlägg
21 juni 2008
ring o fråga.. så skickar de en ny s-märke wink

Sandzoo i da house

906 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Tack för alla svaren:) det hjälpte:), så nu blir det att åka ut:)

=)

12 086 Inlägg
21 juni 2008
För o förtydliga, ställde ni på bilen häromdan kan du va lugn.
Betalningen behöver inte va inne förens efter ett par veckor.

Ps. Glöm inte att skriva ut påställningsbeviset för säkerhets skull.

Sök