spåra privat nr

Seth
14 juli 2009 · 3 354 Inlägg

gamlingen skrev:
Det är garanterat telemarketing företag.. de har auto dial på sina grejer som ringer upp ett antal nummer samtidigt och den första som svara får samtalet,, de andra kan få tyst lur, men de brukar inte ha dolt nummer..

de får väl inte ens ha dolt nr längre???

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Germax
14 juli 2009 · 12 086 Inlägg

Telia lämna ut sånna uppgifter mot betalning för några år sedan när de va aktuellt för mig.

Christensson Laaaang
14 juli 2009 · 320 Inlägg

Om de är din hem tele kanske de är tjyvar som är i farten

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
Turbo_Erik
19 juli 2009 · 526 Inlägg

Jag svarar aldrig på privat nummer..
Dom kan ringa bäst fan dom vill smile

aafaan
19 juli 2009 · 44 Inlägg

Fellow skrev:

Sushikocken skrev:

skaffa en sån mwahahaha!

SORRY OFFTOPIC men vad för film? big_smile

BIG HIT heter filmen

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 juli 2009 · 2 486 Inlägg

De gånger det ringer och ingen är i andra änden kan det vara telefonförsäljare. Mycket vanligt att en dator ringer upp ett antal personer beroende på hur långa samtal säljarna haft innan, och skulle då någon sälja blir det genast ett längre samtal och det finns ingen när "kunden" svarar. Väntar man en minut brukar det komma fram en stressad person som försöker få en att behöva något. smile Speciellt ni som haft det vid samma tidpunkt, då låter detta som den troliga boven.

Muttley
19 juli 2009 ·

sirmiro skrev:
De gånger det ringer och ingen är i andra änden kan det vara telefonförsäljare. Mycket vanligt att en dator ringer upp ett antal personer beroende på hur långa samtal säljarna haft innan, och skulle då någon sälja blir det genast ett längre samtal och det finns ingen när "kunden" svarar. Väntar man en minut brukar det komma fram en stressad person som försöker få en att behöva något. smile Speciellt ni som haft det vid samma tidpunkt, då låter detta som den troliga boven.

Är du verkligen säker på de ? För jag var på intervju på ett sådan skitställe här i hålan. Titta lite hur de såg ut, och där så klicka de själva på ring upp nästa nummer, så valde den slumpmässigt ut nått nr. Alltså inte att datorn ringer upp när de sitter mitt i ett samtal. För att ett samtal kan bli 2 minuter eller 30 minuter beroende på hur segt samtalet blir.

När jag jobba som kundtjänstmottagning så flöt däremot samtalen in exakt hela tiden om man inte pausa telefonen mellan samtalen.

pukan2
19 juli 2009 · 3 182 Inlägg

det går att få reda på vem som har ringt det kostar 500kr, ring upp din teleoperatör o sig som det är att du vill veta vem det är.

volvoentusiasten
19 juli 2009 · 4 005 Inlägg

pukan2 skrev:
det går att få reda på vem som har ringt det kostar 500kr, ring upp din teleoperatör o sig som det är att du vill veta vem det är.

Yes, då går de in manuellt i de olika televäxelknutarna och kollar vilken accesspunkt som har gjort vad och när. Därför kostar det extra.

Står rätt mycket information på flashbacks forum om hur felia spårade folk tidigare när man satt och körde flatrate på deras egna felsökningslinor.

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 juli 2009 · 2 486 Inlägg

tkd_rille skrev:

sirmiro skrev:
De gånger det ringer och ingen är i andra änden kan det vara telefonförsäljare. Mycket vanligt att en dator ringer upp ett antal personer beroende på hur långa samtal säljarna haft innan, och skulle då någon sälja blir det genast ett längre samtal och det finns ingen när "kunden" svarar. Väntar man en minut brukar det komma fram en stressad person som försöker få en att behöva något. smile Speciellt ni som haft det vid samma tidpunkt, då låter detta som den troliga boven.

Är du verkligen säker på de ? För jag var på intervju på ett sådan skitställe här i hålan. Titta lite hur de såg ut, och där så klicka de själva på ring upp nästa nummer, så valde den slumpmässigt ut nått nr. Alltså inte att datorn ringer upp när de sitter mitt i ett samtal. För att ett samtal kan bli 2 minuter eller 30 minuter beroende på hur segt samtalet blir.

När jag jobba som kundtjänstmottagning så flöt däremot samtalen in exakt hela tiden om man inte pausa telefonen mellan samtalen.

Har jobbat med det, så jag är säker. Gick nån iväg på toa eller liknande fanns inte en person och då blev det en del som fick så det var tyst i luren, och när de lagt på blev det tyst när man skulle terrorisera... Och då fick man se till att chefen ställde om systemet så det ringde färre nummer.
Men olika företag använder olika system, detta är dock vanligt då man har sin personal i samtal konstant.

Muttley
19 juli 2009 ·

sirmiro skrev:

tkd_rille skrev:

sirmiro skrev:
De gånger det ringer och ingen är i andra änden kan det vara telefonförsäljare. Mycket vanligt att en dator ringer upp ett antal personer beroende på hur långa samtal säljarna haft innan, och skulle då någon sälja blir det genast ett längre samtal och det finns ingen när "kunden" svarar. Väntar man en minut brukar det komma fram en stressad person som försöker få en att behöva något. smile Speciellt ni som haft det vid samma tidpunkt, då låter detta som den troliga boven.

Är du verkligen säker på de ? För jag var på intervju på ett sådan skitställe här i hålan. Titta lite hur de såg ut, och där så klicka de själva på ring upp nästa nummer, så valde den slumpmässigt ut nått nr. Alltså inte att datorn ringer upp när de sitter mitt i ett samtal. För att ett samtal kan bli 2 minuter eller 30 minuter beroende på hur segt samtalet blir.

När jag jobba som kundtjänstmottagning så flöt däremot samtalen in exakt hela tiden om man inte pausa telefonen mellan samtalen.

Har jobbat med det, så jag är säker. Gick nån iväg på toa eller liknande fanns inte en person och då blev det en del som fick så det var tyst i luren, och när de lagt på blev det tyst när man skulle terrorisera... Och då fick man se till att chefen ställde om systemet så det ringde färre nummer.
Men olika företag använder olika system, detta är dock vanligt då man har sin personal i samtal konstant.

Mycket efterblivet system, då du kan missa fler kunder än när man själv tar fram samtalen.

Hyperhead oseriös medlem
22 juli 2009 · 239 Inlägg

kan inte operatören blocka det nr som ringer utan att behöva veta vem det är så man kanske hade sluppit betala dom 500kr...
Lite surt att betala pengar bara för att någon dryg jävel muppar sig..

Senast redigerat av Hyperhead (22 juli 2009)

sirmiro Double-Unicorn Rider
22 juli 2009 · 2 486 Inlägg

tkd_rille skrev:

sirmiro skrev:

tkd_rille skrev:

Är du verkligen säker på de ? För jag var på intervju på ett sådan skitställe här i hålan. Titta lite hur de såg ut, och där så klicka de själva på ring upp nästa nummer, så valde den slumpmässigt ut nått nr. Alltså inte att datorn ringer upp när de sitter mitt i ett samtal. För att ett samtal kan bli 2 minuter eller 30 minuter beroende på hur segt samtalet blir.

När jag jobba som kundtjänstmottagning så flöt däremot samtalen in exakt hela tiden om man inte pausa telefonen mellan samtalen.

Har jobbat med det, så jag är säker. Gick nån iväg på toa eller liknande fanns inte en person och då blev det en del som fick så det var tyst i luren, och när de lagt på blev det tyst när man skulle terrorisera... Och då fick man se till att chefen ställde om systemet så det ringde färre nummer.
Men olika företag använder olika system, detta är dock vanligt då man har sin personal i samtal konstant.

Mycket efterblivet system, då du kan missa fler kunder än när man själv tar fram samtalen.

Om det var så väl. smile Systemet ringer bara personerna igen, och igen, och igen till dess att de har talat med en säljare. Märkligt att folk blir sura på telefonförsäljare?
Sorry för OT, hoppas dock någon fått mer klarhet i varför ingen pratar när man svarar. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang