3362
Sök

Ta paus i förhållande för att hon känner sig osäker?

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
23 juni 2008
Rocko skrev:
Jojje_ skrev:
Rocko skrev:
Så gjorde mitt ex (move här på g.org smile) med, fast vi hade det helt underbart i ca 9 månader (bodde ihop) och allt var perfekt, visst bråkades det lite då och då, men inte värre än nån annan, och sen förlovade vi oss och allt var frid och fröjd, sen när vi vart förlovade i ca 1,5 månad så kom detta tvivel från hennes sida med, hon visste inte vad hon ville längre hette det, och sen vips 3 dagar senare så va hon ihop med en svettig lastbilschaffis (som jag för övrigt hatade redan innan) så det känndes ju sådär kan jag säga, hela mitt liv och min tillvaro splittrades och jag var nära att dö på kuppen, men sen sakta sakt så började jag resa mig ur askan och då fanns det ett nytt ljus där i form av min nuvarande flickvän. Så kan det gå, mitt råd till dig är att säga till henne att välja nu, eller släpp henne och gå vidare, det är ett tufft beslut, men väl värt det i slutändan!

Det du skriver är ju menat om hans tjej gillar nån annan.. inte att hon hade problem med sig själv. hmm

Jo, det menar jag, det var ju samma sak som jag fick höra, men det var ju uppenbarligen inte sanningen.

Jaha, ok då hänger jag med. smile

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 juni 2008
Ge henne det hon behöver, och var den bästa killen du kan vara. Låt henne bestämma resten, vill hon så vill hon. Du kan inte göra mer än att som sagt vara den bästa killen du kan vara. Det hjälper ditt samvete om det nu tar slut kan jag lova dig.

När mitt ex blev tveksam, var jag inte den bästa killen jag kan vara så att säga. Och att de tog slut är bara att accetpera, men att jag betedde mig som jag gjorde i slutet ångrar jag än i dag 1,5 år efter...

Sky´s the limit...

1 062 Inlägg
23 juni 2008
Skulle man som kille föreslå samma sak skulle man kunna betrakta sig som dumpad.....

"You Go, we go!"

124 Inlägg
23 juni 2008
TLO skrev:
Skulle man som kille föreslå samma sak skulle man kunna betrakta sig som dumpad.....

WORD

* Klåpare
1 718 Inlägg
23 juni 2008
Efterssom jag inte kan representera henne så kan jag bara tillföra diskussionen med vad jag själv skulle mena om jag sa så:

Jag vill festa hela sommaren och träffa andra.

En paus är bara att dra ut på lidandet. Gör slut. Det finns ju inget som säger att ni inte blir tillsammans senare i livet bara för att det varit slut. Blev själv tillsammans med ett ex 9 år efter vi gjorde slut.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

hej
291 Inlägg
23 juni 2008
There is no tomorrow.......

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

350 Inlägg
23 juni 2008
mitt x sa nått liknande , vi va tsm i 16månader, sen plötsligt ville hon inte längre o gjorde slut, d skumma va att 2 veckor innan vi gjorde slut, så fick jag ett sms av henne att hon älska mej o kunde inte leva utan mej o bla blaaa. . 

föresten va ute o gled me bilen nyss , fick syn på x:et i en busskur , tvärnita o körde brevid henne , hon fråga ifall hon kunde få skjuts jag fundera en kort stund . .  NEJ. o körde därifrån ^^ hehe

X-L-R-8
23 juni 2008
kovamies skrev:
mitt x sa nått liknande , vi va tsm i 16månader, sen plötsligt ville hon inte längre o gjorde slut, d skumma va att 2 veckor innan vi gjorde slut, så fick jag ett sms av henne att hon älska mej o kunde inte leva utan mej o bla blaaa. . 

föresten va ute o gled me bilen nyss , fick syn på x:et i en busskur , tvärnita o körde brevid henne , hon fråga ifall hon kunde få skjuts jag fundera en kort stund . .  NEJ. o körde därifrån ^^ hehe

HAHAHA Izecold ^^

956 Inlägg
24 juni 2008
kovamies skrev:

haha klockrent gjort:p

nee men jag tycker som det flesta andra...Gör slut..Är ju du som blir mest lidande annars

eldus veldus

143 Inlägg
24 juni 2008
kovamies skrev:

lollolbig_smilebig_smilecool  << säger no allt.. big_smile HAHAHA...

men iaf killen.. tycker du skall göra slut för du kommer gräma ihjäl dej underitden du e i storstan o sliter o ho e hemme i byn o  jobbar.. tro mej.. du kommer d. hmm
been there done that.

sen finns d allti chanser på att du o hon kanske finner tillbaka igen efter sommaren o blir finfina ihop igen.

hoppas d löser sej grabben..

DFFL
9 020 Inlägg
24 juni 2008
Det betyder att din flickvän är trött på dig, vill knulla lite löst folk och därefter dumpa dig men vågar inte göra det än.

En paus leder aldrig till något bra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

FreddeK
24 juni 2008
bara inse fakta att hon vill dumpa dig men vågar inte så det är därför hon vill ta en "paus" för att skona sig själv!

81 Inlägg
24 juni 2008
låt henne bestämma, men snacka inte med henne som Jojje_  sa inga sms inte ses o så . Tro mig de funkar med paus, gjorde paus med min tjej förra året vi snackade inte typ i 4-5månader, sen nu för en månad sen blev vi tillsammans igen o nu funkar allt som de ska smile så lycka till.

aka Lilla My
122 Inlägg
24 juni 2008
jag håller med Jojje_...
va det bra innan o så kom hon med det där eller har det varit upp o ner??

själv har jag sagt det en gång o det va när jag kände att man hade mer eller mindre tappat bort sig själv med åren.. va inte sig själv lik o så hade man tappat kontakten med ute livet.. Kan ju inte bara umgås med snubben ju, då börjar man gå varandra på nerverna..
Så vi tog det lite lungt o så tog jag åter kontakt med alla mina vänner o tjejkompisar.. blev en hel del festande men jag hade alltid honom bara i huvet.. så vi hitta tillbaks o det vart bara bättre..

men vissa säger det istället för o göra slut vill väll se om killen vill kämpa för en..

men men det finns oftast en tanke bakom till varför hon vill ha en paus.

Se till bara att ALLA regler är satta.. så hon inte tror att det är fritt fram för o ragga eller så.. alla har sina egna regler o hur man se på det..att ni är överrens om det så hon vet hur det ligger till..

Hoppas det löser sig smile
MVH /steffi

7 100 Inlägg
24 juni 2008
hon har hittat en annan helt enkelt!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

NeonX
24 juni 2008
zippo skrev:
Finns snart inga fiskar kvar i havet men många människor på landet och nästan hälften är kvinnor. wink

HAHA den va grymt skön....

Ta ett snack med henne om precis vad det är hon vill då, hon får väll förklara tills du förstår.
Att ta uppehåll längre en 1-2veckor är för mig otänkbart, max 1 månad. skulle bli galen av nått annat och hällre välja att avsluta det. Men eftersom det absolut inte verkar som du vill det så är det väll bara att sätta sig in i hennes sits så gott du kan, känna efter vad du orkar/orkar inte med och sen fatta ett beslut. inte lätt men det enda att göra, oavsätt hur ni gör bör ni juh båda veta klart varför ni gör som ni gör. annars är det nog stor risk att nått går snett

133 Inlägg
24 juni 2008
Hej!
Tråkigt att höra, det finns två olika saker det kan bero på.
Antingen har hon träffat en annan, men eftersom det är dig hon älskar så är hon inte säker på sina känslor och vill därför ta en paus, för att inte "såra" någon.
Eller så är det så som hon säger. Hon kanske behöver hitta sig själv, nu vet jag inte hur erat förhållande ser ut eller hur länge ni har vart tillsammans.
Jag gjorde ett uppehåll med min pojkvän för ca 1 år sen. Vi umgicks bara med hans kompisar och jag kände inte att jag hade ett eget jag... förstår du?! Är lite dålig på att förklara ibland..
Jag ville hitta mig själv och ägna tid på sånt jag ville och inte på allt han ville, jag ville känna mig fri och kunna göra vad jag ville utan att ha en "igel" på mig (vilket naturligtvis inte betyder att man måste ha sex med allt och alla)

Jag vet inte om mitt svar är så mycket att ha. Men konfrontera henne och fråga om hon verkligen är något att vänta på.. så du inte går och väntar hela sommarn och sen dissar hon dig..

Ha en bra, och lycka till / v

If you don't live for something, you'll die for nothing

the one and only
73 Inlägg
24 juni 2008
Att ta en paus är bara ett långt o utdraget sätt att göra slut på..

Muttley
24 juni 2008
till 99 procent kan jag lova dig att paus från en tjej betyder slut. hon hör av sig mindre och mindre.

har erfarenhet av de från 3 ex iallafall, har inte ens kontakt med de som vänner smile

säg vad du tycker och att du inte vill ha någon löjlig paus, vill hon ha dig så är ni tsm eller inte.

396 Inlägg
24 juni 2008
Jag och min brud tog paus, har aldrig mått så dåligt under den tiden. Men nu så har jag aldrig varit gladare då allting löste sig.

Sök