Kommer itne kunan åka dit förränn tidigast onsdag till veckan. Förhoppningsvis har vi nya förgasaren då så får vi nog den att gå. Hur tyckte ni den såg ut efter och före förrestenxD
Kommer itne kunan åka dit förränn tidigast onsdag till veckan. Förhoppningsvis har vi nya förgasaren då så får vi nog den att gå. Hur tyckte ni den såg ut efter och före förrestenxD
Den såg ju faktiskt inte så hemsk ut efter tvätten. Med lite kärlek så blir den nog riktigt fin
Så nu har jag varit där och det visade sig att tändningslåset var trasigt så vi tjukopplade och motorn startade direkt:D. Har nu börjat plocka ur inredning lite smått men det är ett problem. Växellådslammellerna har rostat fast och det har även kopplingen gjort:(. Men vi skall hissa upp bilen bak och försöka åtgärda det. I värsta fall blir det att plocka isär lådan.
Okej då var det inte växellådslameller:P För han jag grejjar med säger att vi får ta isär lådan. Förresten någon som har delar till rekord c? Pma mig eller skiv här isf .
Jag åkte rekord coupe 70a för ca 4 år sen då fanns det en bilskrot i nykyrka utanför motala som hade 5 st rekord/commadore c så delar finns att få tag på. När jag hade en kapitän 54a för 2 år sen så fick jag tag på en gammal gubbe i borensberg och en lite yngre gubbe utanför motala som hade massa nya delar till gamla oplar tyvärr vet jag inte vad dom heter men på den tiden annonserade dom på opelklubbens hemsida.
Har lamellerna fastnat på svänghjulet så går det o vålda loss dom. i med ettan (bilen avstängd) tryck hårt på bromsen och kör på starten. kör gärna bilen varm innan så brukar dom släppa lättare. Går inte det så startar du med ettan i o kör i väg, trycker ner kopplingen och ställer dig på bromsen. lycka till.