3200
Sök

Prioritering inom styling, vad anser ni?

I brist på annat :)
526 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
När man inte, som jag, har en obegränsad budget utom lite mindre budget och måste prioritera vad man vill styla så ja, då måste man.

Har länge funderat på vad jag ska satsa på först ang. externiör styling. Först tänkte jag på fälgar, sen sänkning men då kom jag tillbaka på fälgar. Jag har fått för mig att sänker man bilen så ska man ha lackat ner den och ska man sänka så ska man dess utom ha ett par läckra fälgar. Men tankarna har ju gått åt kjolhållet också, men där drar pengarna iväg och när jag ändå är inne på kjolar så kom ju vinge upp i huvet också....

Och med det lilla meningslösa stycket så har jag ett par frågor:

Vad anser ni jag ska prioritera:
Fälgar. Sänkning, Kjolar(runt om samtidigt eller bara antingen sido eller bara fram? bara bak ser ju illa ut), Vinge..... Mina framtidsdrömmar går ju åt att jag någon gång ha råd till allt detta. Men då inkomsterna är lite små så får man ta lite då och då.

Då upp till er att avgöra var ni anser jag ska börja. Andra exteriöra tips är välkomna!

Tack på förhand!

124 Inlägg
25 juni 2008
Fälgar gör ju som sagt ett stort lyft

Meister
6 763 Inlägg
25 juni 2008
Helt klart fälgar först och sedan sänkning. Efter de är de toning av rutor som gäller. Ska du köpa kjolar så ska du ha runt om annars ser de bara konstigt ut.

17 Inlägg
25 juni 2008
Mm som sagt så gör fälgar mycket men kjolar också... Har du hyggliga fälgar så tycker jag du ska köra kjolar / sänkning. Sänkning får bilen att se bra mycket sportigare ut. Fälgar e ju inte billigt heller... Men se till att hålla dig till saker av bra kvalité... Bättre att lägga mycket pengar och att delen håller länge än att köpa nått billigt replika skit och att det går sönder eller annat skit händer... Lycka till!

1 060 Inlägg
25 juni 2008
1: Fälgar
2: Sänkning
3: Kjolpaket
4: Toning av rutorna
5: Vinge

Osv osv

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

8 156 Inlägg
25 juni 2008
Fälgar först. Sen så skulle iaf jag monterat på kjolen innan jag ger mig på en sänkning. Lätt hänt att det ser konstigt ut annars.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

terazzi
25 juni 2008
Fälgar ja smile
Sen sänkning
kjolpaket
allt annat ;D

Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 juni 2008
sänkning och fälgar först såklart

Jonas

5 089 Inlägg
25 juni 2008
Fälgarna+ lack gör 90% av hela bilen tycker jag;P man kna ha sverigest fetaste kjolpaket. men med fel fälgar och färg så blir inget bra;P

\Lindgren

603 Inlägg
25 juni 2008
Jag håller med de flesta här. Men jag skulle lagt kjolpaket långt ner i listan. Om du satsar på fälgar och sänkning så kommer den bli ritkgit sportig o fin eftersom att jag tycker den redan är ganska okej orginal. Lackade lister mm gör mycket, vet av erfarenhet smile, Kolla gärna min så får du se skillnaden före och efter.
Min priolista skulle likna något sånt här:
1: Fälgar och sänkning
2: Lackering
3: Vinge
4: Solfilm
5: Kjolpaket

Sen under tiden, imellan de stora utgifterna, kan du ju pyssla med lite småsaker som att rycka emblem, montera streamer/dekaltrim, ny antenn, nummerskyltshållare mm. Det är inte alltid de stora feta kjolpaketen som gör bilen. Smådetaljer kan göra bra mycket mer ibland tycker jag. Lycka till!

In hoc signo vinces

I brist på annat :)
526 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Casanovan skrev:
Sen under tiden, imellan de stora utgifterna, kan du ju pyssla med lite småsaker som att rycka emblem, montera streamer/dekaltrim, ny antenn, nummerskyltshållare mm. Det är inte alltid de stora feta kjolpaketen som gör bilen. Smådetaljer kan göra bra mycket mer ibland tycker jag. Lycka till!

Jo håller på med lite smått, har grejer som är på gång hem. Ska bara komma på vad jag ska ha var helt enkelt smile Och vad för prylar, har dock ett problem med passformen på min stereo, ska lägga upp bild på detta imorgon och hoppas någon kan hjälpa till med detta.....

Men tack för tipsen på småsakerna smile Uppskattas!

Svartrök
673 Inlägg
25 juni 2008
sänkning, fälgar, nedlack, front, i den ordningen

Jag har fel ibland... men inte ofta

Gödseldräng
4 529 Inlägg
25 juni 2008
fälgar är NR 1 ALLTID enligt mig tongue

en fråga til lalla här vad e nedlack ? roll
Senast redigerat av Team-Adolfsson (25 juni 2008)

8 156 Inlägg
25 juni 2008
Team-Adolfsson skrev:
fälgar är NR 1 ALLTID enligt mig tongue

en fråga til lalla här vad e nedlack ? roll

Det är när man lackar lister och liknande på en bil så att dom matchar bilens färg.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

811 Inlägg
25 juni 2008
Cleant altså bort med lister dörrhandtag antenner rails å annat skit.
Lack en snygg lack gör nästan hela bilen:)
Fälgar, spelar ingen roll hur fin bilen är om man har ett par rostiga plåtisar
sänkt, Inga Jävla höghus:)
kjolpaket
vinge

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 juni 2008
Gör det snyggt, dvs diskret. På med ett par (inte allt för stora) men snygga fälgar, är stålarna långt bort kan du till och kapa fjättrarna/köpa beg sänksatts.

Är du lite händig så kan du modifiera orginalfront/häck och kanske bygga egna sidokjolar.

Rock'n Roll

9 108 Inlägg
26 juni 2008
Fälgar, sänkning, nedlack, diskret vinge <--- Den följden har den vita än så länge och jag är ganska nöjd eftersom det trots allt finns "kjolar" runtom redan original, samma ordning brukar passa på dom flesta bilar. Nästa steg är backspeglar, frontspoiler och toning av rutor.

1 878 Inlägg
26 juni 2008
1: Fälgar
2: Sänktning
3: Lacka lister (gråa skitfula original lister, menade jag nu)
4: Vinge(ar)
5: Kjolpaket

106 Inlägg
26 juni 2008
Tycker att man ska sattsa på insidan först. Byta ut stolar, bygga in ljudsystem, klä om dörrsidor å sånt. Sen går man vidare till utsidan. Fälgar kommer väl sist tycker ja. Snygg lack är viktigare. Extraljus å sånt på t.ex pickuper är ett måste! wink Så dem smäller man dit direkt. tongue Alla prioriterar vi olika beroende på ekonomi å skit.

Just me.

106 Inlägg
26 juni 2008
Ser att alla snackar om sänkning. Varför sänka när man kan höja? wink

Just me.

Sök