Jag får ett dunkande ljud i baslådan när jag stänger av/sätter på stereon.
Har ny stereo och det är samma problem. Jordningen var dålig när jag hade förra stereon, men nu är det bra jordning och problemet kvarstår. Kan jag ha bränt slutsteget? Antar att det inte är stereon som spökar eftersom samma problem uppstår med två olika stereo. Vad kan det va, som sagt?
Fick samma fenomen när jag drog lågnivå kablarna brevid plus kabeln framifrån och bak. Försvann när jag flyttade lågnivå kablarna(kabeln) så dem låg ensamma, ifrån pluskabeln.
har du Remote kopplat från cd eller någon anna störmkälla??
Remote är kopplat från cd.
För övrigt så är pluskabeln och lågnivå dragna på varsin sida. Fick inte riktigt svar på det, men kan problemet ha att göra med lågnivå kabeln?
Kan berätta lite närmare det som hände: Köpte baslådan helt ny från mds. Det är en aktiv låda. Den fungerade felfritt (ca ett år). En dag tog jag ut stereon för att rätta till en högtalarsladd som var lös i själva iso-kontakten. Tryckte bara in den lite sen var det klart. Efter det så uppstod "dunkandet". Upptäckte vid närmare inspektion att jordningen var gjord på en skruv som var lackad, så jordningen hade väl varit dålig hela tiden. Sen köpte jag ny stereo och precis samma problem finns kvar.
Sjäva trycket i basen har också minskat, som om effekten har avtagit. Fattar ingenting. Min teori är att steget kan ha tagit stryk pga dålig jordning. Hur kan man då kolla om det är steget som är defekt?
Fick samma fenomen när jag drog lågnivå kablarna brevid plus kabeln framifrån och bak. Försvann när jag flyttade lågnivå kablarna(kabeln) så dem låg ensamma, ifrån pluskabeln.
KOm att tänka på en sak. Skall nog ta och testa dra lågnivån utanför, en bit från alla andra sladdar. Får se om der hjälper.