2715
Sök

behöver hjälp (Uppkörning)

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
Har uppkörning på måndag (30/6) i Gävle. Det största problemet nu är att jag gruvar mig över hur det kommer att gå till, sen också vilka hastighets regler som gäller där i gävle. (t.ex. 30, 50, 70 mm). Och inte bara det, alla dessa enkelriktade gator också var man kan hitta dom ungefär och så.
Finns det någon här som kan ge mig lite tips om hur jag ska tänka osv, skriv isf.
Snälla hjälp!

Toker
491 Inlägg
27 juni 2008
Kan du följa skyltar så är det inge problem. I hela centrum är det 30 km/h.
30 sträckor utanför skolor är nästan alla borta då det är sommarlov.
Annars är det 50 km/h som gäller.

Svårt att ge en beskrivning när man inte vet vart du får köra någonstans..

Toker Jr 081102

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
ja jo precis. men jag börjar från vägvärket där man gör uppskrivning. sen troligtvis får jag köra centrum och E.4an om jag har otur. det är just det med gävle att jag inte tänker på alla skyltar och sen är det lätt att missa några också hmm . tack i alla fall smile

9 108 Inlägg
27 juni 2008
Du borde ha lärt dig följa skyltar vid det här laget, du blir bara förvirrad om folk på ett forum ska förklara vilka vägar det är 50 och 30 på.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
27 juni 2008
Skulle precis skriva det MilleN skrev nyss.
Följ bara skyltar. Det bör hjälpa, för skiftar det från 30 till 50 så visar skyltar det.

Ett annat tips, kolla ÖVERDRIVET mkt i speglarna.. Du som tjej, tänk dig när du sminkar dig och håller på, så typ, fast tio gånger mer, oftare och i alla speglarna.

Kolla döda vinkeln när du svänger i korsningar och byter fil på motorväg/motortrafikled osv.

Lycka till.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Toker
491 Inlägg
27 juni 2008
Ta det soft så går det nog bra..
Och till alla Gävlebor, mån den 30/6 ska vi hålla oss inne..  Farlig bilist på vägen!  wink
Just kidding!!

All Lycka Till  !!

Toker Jr 081102

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
27 juni 2008
själv ska man göra uppkörningen också,och som alla andra ha skrivit ifall du ska byta fil kolla dödavinkeln och ifall du parkerar intill en trotoar för av/påstigning ska du kolla när du kör ut igen och i vägkorsningar kolla alltid 2 ggr för mkt än 1 gång för lite därför dom kan anmärka på det och speciellt vid järnvägsspår, alltid noga uppsikt ,vara allmänt uppmärksam, och tänk på att ifall det sänker sej från 90till 70 eller 70 till 50 var noga med hastigheten! och var noga me övergångsställ och sånt men man får nog önska dej lycka till smile

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
Supratok skrev:
Ta det soft så går det nog bra..
Och till alla Gävlebor, mån den 30/6 ska vi hålla oss inne..  Farlig bilist på vägen!  wink
Just kidding!!

All Lycka Till  !!

Hahaha.. ja Bäst ni håller er inne wink Btw. har klarat en uppkörning redan genom skolan. tyvärr så var alla som är födda före 12e juni ta om skiten från början:P annars hade jag haft körkort nu:) ps. håll er inne i morgon med för då åker jag till gävle och övningskör:D

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
hewra skrev:
själv ska man göra uppkörningen också,och som alla andra ha skrivit ifall du ska byta fil kolla dödavinkeln och ifall du parkerar intill en trotoar för av/påstigning ska du kolla när du kör ut igen och i vägkorsningar kolla alltid 2 ggr för mkt än 1 gång för lite därför dom kan anmärka på det och speciellt vid järnvägsspår, alltid noga uppsikt ,vara allmänt uppmärksam, och tänk på att ifall det sänker sej från 90till 70 eller 70 till 50 var noga med hastigheten! och var noga me övergångsställ och sånt men man får nog önska dej lycka till smile

tack så mycket:) jag är rätt så nervös men jag hoppas jag klarar mig:D om inte annat får ja ta på mig kort kort och fjäska till mig körkortet;)

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
hur blir det först när man ska göra en kontroll? är det nackstödet, mönster på däck, kolla luft på däck, blinkers, helljus och ljus, bromsarna, p-broms, styrservo, nr plåts belysning, spolarvätska, alla oljor mm. ?tongue

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
27 juni 2008
Tuta. wink

Edit:
Här får du lite hjälp med yttre/inre kontroll.

http://korkortonline.se/teori/sakerhetskontroll/
Senast redigerat av Jojje_ (27 juni 2008)

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
Jojje_ skrev:
Tuta. wink

Edit:

åå tack så mycket:D wink

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
27 juni 2008
natthie skrev:
Jojje_ skrev:
Tuta. wink

Edit:

You´re welcome.

Ελευθερία ή Θάνατος !

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
Jojje_ skrev:
natthie skrev:
Jojje_ skrev:
Tuta. wink

Edit:

You´re welcome.

det var en bra sida det där:) tack igen:)

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
27 juni 2008
natthie skrev:
Jojje_ skrev:
natthie skrev:

You´re welcome.

Hehe, den som söker, han hittar.
Vill du ha ett tips till?

www.google.se

wink Människans bästa vän.

Ελευθερία ή Θάνατος !

744 Inlägg
27 juni 2008
natthie skrev:
hewra skrev:

tack så mycket:) jag är rätt så nervös men jag hoppas jag klarar mig:D om inte annat får ja ta på mig kort kort och fjäska till mig körkortet;)

haha jaa kanske går det också tongue men tänkt ifall du får en homosexuell kille som uppkörnings tjoller yikes haha ne skoja men det ska nog gå fint, sen ska du inte vara nervös därför det är då man brukar oftas begå misstag wink

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
hewra skrev:
natthie skrev:
hewra skrev:

haha jaa kanske går det också tongue men tänkt ifall du får en homosexuell kille som uppkörnings tjoller yikes haha ne skoja men det ska nog gå fint, sen ska du inte vara nervös därför det är då man brukar oftas begå misstag wink

helt sant:D men jag är ganska så duktig på att prata så jag får försöka prata bort mig lite:P hehe. hoppas att han inte har fru bara så ska det nog lösa sig;D *yeck* skoja bara:) men jag ska förklara för personen att jag hade en uppkörning innan så kanske han/hon e lite snällare smile

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
Jojje_ skrev:
natthie skrev:
Jojje_ skrev:

You´re welcome.

Hehe, den som söker, han hittar.
Vill du ha ett tips till?

www.google.se

wink Människans bästa vän.

ojojoj den sidan har ja sökt på mycket i mina dar. så den känner jag till wink

744 Inlägg
27 juni 2008
natthie skrev:
hewra skrev:
natthie skrev:

helt sant:D men jag är ganska så duktig på att prata så jag får försöka prata bort mig lite:P hehe. hoppas att han inte har fru bara så ska det nog lösa sig;D *yeck* skoja bara:) men jag ska förklara för personen att jag hade en uppkörning innan så kanske han/hon e lite snällare smile

hahaha jaa så går det ju också göra tongue men tycker du nog inte ska tala om det ifall han/hon inte frågar ! därför ifall det är så kan dom vara faktiskt extra hårda men det är ju från person till person också en polare till mej fick köra till boliden heter det och tillbaka ( typ 90 väg hela tiden ) sen hade han kortet tongue är helt olika men får hoppas att du tar det sen att du kmr till ske-å kan vi ta ett lite reeejs när jag har fått kortet wink haha nee skoja smile

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
hewra skrev:
natthie skrev:
hewra skrev:

hahaha jaa så går det ju också göra tongue men tycker du nog inte ska tala om det ifall han/hon inte frågar ! därför ifall det är så kan dom vara faktiskt extra hårda men det är ju från person till person också en polare till mej fick köra till boliden heter det och tillbaka ( typ 90 väg hela tiden ) sen hade han kortet tongue är helt olika men får hoppas att du tar det sen att du kmr till ske-å kan vi ta ett lite reeejs när jag har fått kortet wink haha nee skoja smile

det har du rätt i smile men du det brukar vara så för dom flesta:P helt sjukt. smile . jag kommer big_smile ;D

Sök