2731
Sök

behöver hjälp (Uppkörning)

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
27 juni 2008
natthie skrev:
hewra skrev:
natthie skrev:

helt sant:D men jag är ganska så duktig på att prata så jag får försöka prata bort mig lite:P hehe. hoppas att han inte har fru bara så ska det nog lösa sig;D *yeck* skoja bara:) men jag ska förklara för personen att jag hade en uppkörning innan så kanske han/hon e lite snällare smile

hahaha jaa så går det ju också göra tongue men tycker du nog inte ska tala om det ifall han/hon inte frågar ! därför ifall det är så kan dom vara faktiskt extra hårda men det är ju från person till person också en polare till mej fick köra till boliden heter det och tillbaka ( typ 90 väg hela tiden ) sen hade han kortet tongue är helt olika men får hoppas att du tar det sen att du kmr till ske-å kan vi ta ett lite reeejs när jag har fått kortet wink haha nee skoja smile

det har du rätt i smile men du det brukar vara så för dom flesta:P helt sjukt. smile . jag kommer big_smile ;D

haha jo tyvär brukar det vara så:P kommer säkert bli underkänd ( jag allså ) därför jag kmr med min otur att få skellefteås suraste lärare tongue höhö ne men va bra wink haha smile

natthie
27 juni 2008
Trådstartare
hewra skrev:
natthie skrev:
hewra skrev:

hahaha jaa så går det ju också göra tongue men tycker du nog inte ska tala om det ifall han/hon inte frågar ! därför ifall det är så kan dom vara faktiskt extra hårda men det är ju från person till person också en polare till mej fick köra till boliden heter det och tillbaka ( typ 90 väg hela tiden ) sen hade han kortet tongue är helt olika men får hoppas att du tar det sen att du kmr till ske-å kan vi ta ett lite reeejs när jag har fått kortet wink haha nee skoja smile

det har du rätt i smile men du det brukar vara så för dom flesta:P helt sjukt. smile . jag kommer big_smile ;D

haha jo tyvär brukar det vara så:P kommer säkert bli underkänd ( jag allså ) därför jag kmr med min otur att få skellefteås suraste lärare tongue höhö ne men va bra wink haha smile

nej sluta nu tongue håll humöret uppe och var inte så negativ big_smile GLHF big_smile

natthie
28 juni 2008
Trådstartare
snart åker jag till Gävle och övningskör lite:P *Håll er inne idag=D*

11 Inlägg
28 juni 2008
Lycka till

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
28 juni 2008
natthie skrev:

höhö hur gick det då ? tongue själv ska man nog inte köra bil idag,hade en riskfylld fredag tongue

natthie
28 juni 2008
Trådstartare
hewra skrev:
natthie skrev:

höhö hur gick det då ? tongue själv ska man nog inte köra bil idag,hade en riskfylld fredag tongue

haha du det vill du inte veta:P jag slarvade som en jag vet inte vad:P  + att jag körde mot rött på ett ställe tongue haha. big_smile det var nog bara för att jag sa innan att det hade gått så bra så=D men men. jag känner mig rätt nöjd nu. körde 7 timmar runt i stan non stopp nästan förutom när jag var på ikea och max:P så nu kan jag dom flesta hastigheterna inom gävle big_smile

173 Inlägg
28 juni 2008
1. extra mycket i speglar..

2. rör kopplingen så lite som möjligt..

3. hoppa över växlar..

4. variera din bromsning (motorbromsa-bromsa vanligt)

5. andas big_smile

6. kör lugnt wink.

jag fick mitt körkort på 3e försöket.. först fick jag två sura kärringar.. som klagade för ingenting

"du blinkade en gång för mycket där" , " du höll kopplingen en gång för mycket ".. typ, sen fick jag en kille, och han bara du kör ju riktigt bra.. (jag körde upp 2dagar efter jag failade tongue så)..

--> hoppas du får en bra lärare som tar helheten och inte att de måste vara perfekt..

jag missade en korsning(blinkade fel), medans jag klarade 5andra.. o ändå kuggade hon mig, han andra var samma sak, blinkade man fel i 1 , så har man ändå 5godkända så då är de ju godkänt tongue..

LYCKA TILL big_smilebig_smile !!! (skriv gb hur de gick sen) big_smile

132 Inlägg
28 juni 2008
Ta det bara lungt och följ skyltarna så brukar det gå bra! wink

Lycka till!

8 156 Inlägg
28 juni 2008
Varför tycker du illa om E4:an? Tänk på att hellre köra ett par km/h för fort än att köra 5-10km/h för långsamt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

569 Inlägg
28 juni 2008
Mitt tips är att inte följa efter stadsbussar (okej, jag ska inte skylla ifrån mig, jag körde 65km/h på 50-väg på min första uppkörning och det gick inte så bra). Följ alla skyltar och om du är tveksam så förklara lugnt dina beslut. Bara du kan försvara och stå för det du gör så ska det inte vara några problem smile Slappna heller inte av om det går "för bra".. då är det lätt att göra enkla missar..

Men givetvis klarar du ju av det lätt smile

Björn J - Projekttråd V40

204 Inlägg
28 juni 2008
Det enda jag sejjer är Lycka till. Du kommer klara det!
Jag var likadan när jag skulle göra min uppkörning. Vart kommer jag köra. Var finns det nu enkelriktade gator. Hastigheten o.s.v. Men jag klarade det galant. Och det kommer du oxå göra! Tro mig!
Lycka Till!

Kram Bettan

9 Inlägg
28 juni 2008
En mycket viktig detalj är 30-sträckorna. Där är man körd om man kör nån kilometer/timme för fort alltså, direkt! Så följ skyltarna, visa att du behärskar situationen till 100% och titta mycket i speglarna. När den du kör med pratar med dig, håll ögen på vägen och snacka på.

Sen är det ingen orgenteringstävling, så kör du fel är det inte hela världen. Behåll lugnet så går allt säkert kanon!

Bilar är livet!

natthie
29 juni 2008
Trådstartare
Krister___ skrev:
1. extra mycket i speglar..

2. rör kopplingen så lite som möjligt..

3. hoppa över växlar..

4. variera din bromsning (motorbromsa-bromsa vanligt)

5. andas big_smile

6. kör lugnt wink.

jag fick mitt körkort på 3e försöket.. först fick jag två sura kärringar.. som klagade för ingenting

"du blinkade en gång för mycket där" , " du höll kopplingen en gång för mycket ".. typ, sen fick jag en kille, och han bara du kör ju riktigt bra.. (jag körde upp 2dagar efter jag failade tongue så)..

--> hoppas du får en bra lärare som tar helheten och inte att de måste vara perfekt..

jag missade en korsning(blinkade fel), medans jag klarade 5andra.. o ändå kuggade hon mig, han andra var samma sak, blinkade man fel i 1 , så har man ändå 5godkända så då är de ju godkänt tongue..

LYCKA TILL big_smilebig_smile !!! (skriv gb hur de gick sen) big_smile

hehe tack big_smile ja självklart de ska jag göra:D (A)

natthie
29 juni 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Varför tycker du illa om E4:an? Tänk på att hellre köra ett par km/h för fort än att köra 5-10km/h för långsamt.

jag gör nog tvärtom:P jag åker dit på de om jag kör för fort:P ligger jag nån km under så går det nog bra:)

natthie
29 juni 2008
Trådstartare
gentoo skrev:
Mitt tips är att inte följa efter stadsbussar (okej, jag ska inte skylla ifrån mig, jag körde 65km/h på 50-väg på min första uppkörning och det gick inte så bra). Följ alla skyltar och om du är tveksam så förklara lugnt dina beslut. Bara du kan försvara och stå för det du gör så ska det inte vara några problem smile Slappna heller inte av om det går "för bra".. då är det lätt att göra enkla missar..

Men givetvis klarar du ju av det lätt smile

aj. det förstår jag att det inte gjorde:P hehe. ja om jag hinner å se alla , jag kommer nog att vara rätt stressad å så hmm en uppkörning brukar vara max 30min har jag för mig:P under den lilla tiden så hoppas jag att jag har alla gudar med mig big_smile

natthie
29 juni 2008
Trådstartare
Bettan_Nostdal skrev:
Det enda jag sejjer är Lycka till. Du kommer klara det!
Jag var likadan när jag skulle göra min uppkörning. Vart kommer jag köra. Var finns det nu enkelriktade gator. Hastigheten o.s.v. Men jag klarade det galant. Och det kommer du oxå göra! Tro mig!
Lycka Till!

Kram Bettan

Härligt att du gjorde det:D ja det brukar komma sådana tankar lite då och då när man sitter där bakom. men som sagt, hoppas jag kommer att få köra upp med en person som förstår och är på glatt humör:) kram och tack:)

148 Inlägg
29 juni 2008
När jag körde upp kändes det som de handlade mer om tur. Körde upp två gånger i stockholm och misslyckades på rätt svaga punkter. Dryga kontrollanter och jobbig trafik. Men sen drog jag iväg till eksilstuna och där körde jag bra och stabilt med skön stad dvs allt var lätt. Så jag blev godkänd där utan problem.

Kan tillägga att det som verkligen är viktigt är uppmärksamhet. När du kör ut från parkeringen ifall det skulle vara som för mig, både cykel och trafikbana jag ska förbi. Vid korsningar så du inte rullar för långt fram osv. Kolla alltid en extra gång i döda vinkeln. Bilar kan verkligen komma upp från ingensanns. Så man kan göra fel på allt men så länge man har koll så borde det ordna sig.
Senast redigerat av MrNinja (29 juni 2008)

natthie
29 juni 2008
Trådstartare
MrNinja skrev:
När jag körde upp kändes det som de handlade mer om tur. Körde upp två gånger i stockholm och misslyckades på rätt svaga punkter. Dryga kontrollanter och jobbig trafik. Men sen drog jag iväg till eksilstuna och där körde jag bra och stabilt med skön stad dvs allt var lätt. Så jag blev godkänd där utan problem.

Kan tillägga att det som verkligen är viktigt är uppmärksamhet. När du kör ut från parkeringen ifall det skulle vara som för mig, både cykel och trafikbana jag ska förbi. Vid korsningar så du inte rullar för långt fram osv. Kolla alltid en extra gång i döda vinkeln. Bilar kan verkligen komma upp från ingensanns. Så man kan göra fel på allt men så länge man har koll så borde det ordna sig.

ja det brukar vara lite värre i större städer. jag förstår inte hur man lyckas köra upp där nere:P ush och fy. Jag hade nog klarat mig med lilla Bollnäs ja för här behöver man inte kunna så mycket:) jo jag ska lägga allt på minnet nu och försöka sova gott i natt:) skriver i morgon hur det gick big_smile

375 Inlägg
29 juni 2008
Lycka till imorn !! *håller tummarna*
Kan säga att jag var EXTREMT nervös när jag satt och väntade på min uppkörning, men när vi väl hade satt oss i bilen och rullat iväg så började körläraren prata med en o då blev man mkt lugnare ! Så hoppas han/hon börjar prata med dej med ! Det underlättar !
Som de andra har sagt, kolla i speglarna, dödavinkeln, kolla efter skyltar.
Det kommer att gå bra smile

natthie
30 juni 2008
Trådstartare
ush. Nu är man på väg och ska åka ner till tåget:( snart gäller det hehe smile

Sök