3677
Sök

Hur gör man en burnout?

OEM <3
194 Inlägg
17 augusti 2008
#41

De kallar jag inte slitage på kardanen! antagligen för mycket effekt och grepp så de var den som gav upp först, annars sliter du inte ett skit på kardanen när du eldar, möjligen knutkorset och så påfrästar du lådan en del + massa annat smått och gott smile men de får man ju räkna med!

These days &#9834;&#9835;

1 688 Inlägg
17 augusti 2008
#42
n0jas skrev:

De kallar jag inte slitage på kardanen! antagligen för mycket effekt och grepp så de var den som gav upp först, annars sliter du inte ett skit på kardanen när du eldar, möjligen knutkorset och så påfrästar du lådan en del + massa annat smått och gott smile men de får man ju räkna med!

Förmodligen en strippenbil med slicks, preppad bana och massa massa pulver.
En vanlig lakrits på 20 meter sliter inge på kardanstången, som både jag och du skrivit så sliter det på knutkorsen. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 augusti 2008
#43
n0jas skrev:

De kallar jag inte slitage på kardanen! antagligen för mycket effekt och grepp så de var den som gav upp först, annars sliter du inte ett skit på kardanen när du eldar, möjligen knutkorset och så påfrästar du lådan en del + massa annat smått och gott smile men de får man ju räkna med!

för mkt effekt och grepp?



mellanaxeln på polarens gammla 240 epa med orginal sliten b20 och gammla torkade däck roll
http://i34.tinypic.com/2i9oyls.jpg


sen har jag en annan polare som nyligen vridit av sin mellanaxel på en 240 med B23A också....


så effekten har nog inte så mkt med saken att göra lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 688 Inlägg
18 augusti 2008
#44
_Glenne_ skrev:
n0jas skrev:

De kallar jag inte slitage på kardanen! antagligen för mycket effekt och grepp så de var den som gav upp först, annars sliter du inte ett skit på kardanen när du eldar, möjligen knutkorset och så påfrästar du lådan en del + massa annat smått och gott smile men de får man ju räkna med!

för mkt effekt och grepp?



mellanaxeln på polarens gammla 240 epa med orginal sliten b20 och gammla torkade däck roll
http://i34.tinypic.com/2i9oyls.jpg


sen har jag en annan polare som nyligen vridit av sin mellanaxel på en 240 med B23A också....


så effekten har nog inte så mkt med saken att göra lol

Vilken årsmodell av 240 har b23a? 1970-83 kanske?
Då är den ju ändå 20-30 år gammal och förmodligen rostig, och ju mindre gods kvar, desto svagare.
Men själva burnouten sliter ju inte på den, antingen går den av eller så är den hel. Ingen slitage-pryl. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

4 586 Inlägg
18 augusti 2008
#45
Mr_EmCom skrev:
Jag flyttar iaf vänsterfoten från kopplingen å håller den på bromsen, är jag ensam om  de lr?

Förövrigt äre bara raggare som brunar, man ska köra på ställ, det är de som är coolt cool

så gör jag också när jag körde men min gamla volvo


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 augusti 2008
#46
Losgard skrev:
_Glenne_ skrev:
n0jas skrev:

De kallar jag inte slitage på kardanen! antagligen för mycket effekt och grepp så de var den som gav upp först, annars sliter du inte ett skit på kardanen när du eldar, möjligen knutkorset och så påfrästar du lådan en del + massa annat smått och gott smile men de får man ju räkna med!

för mkt effekt och grepp?



mellanaxeln på polarens gammla 240 epa med orginal sliten b20 och gammla torkade däck roll
http://i34.tinypic.com/2i9oyls.jpg


sen har jag en annan polare som nyligen vridit av sin mellanaxel på en 240 med B23A också....


så effekten har nog inte så mkt med saken att göra lol

Vilken årsmodell av 240 har b23a? 1970-83 kanske?
Då är den ju ändå 20-30 år gammal och förmodligen rostig, och ju mindre gods kvar, desto svagare.
Men själva burnouten sliter ju inte på den, antingen går den av eller så är den hel. Ingen slitage-pryl. smile

nej slits gör den väll inte, men ta skada kan den göra eller hur jag sa formulera mig smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

106 Inlägg
9 april 2010
#47
Hur gör man om man har quattro då? :'(
Senast redigerat av birgppa (9 april 2010)

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
#48
elvisp skrev:
om man har framhjuls drifft är de bara dra i handbromsen å gasa för glatta livet smile

Om man har drift på alla fyra då? wink wink hehehehe  (ironi)

12 086 Inlägg
9 april 2010
#49
birgppa skrev:
Hur gör man om man har quattro då? :'(

Då ställer du dig mot en vägg och sen samma sak som med rwd, fast utan bromsa smile

474 Inlägg
9 april 2010
#50
JapMax skrev:
birgppa skrev:
Hur gör man om man har quattro då? :'(

Då ställer du dig mot en vägg och sen samma sak som med rwd, fast utan bromsa smile

I lol'd lol

Volvo S60 2.5T AWD

Redneck life
357 Inlägg
10 april 2010
#51
Ni som undrar hur man börnar måste ha en dålig uppväxt . hehe fick man ju lära sig i böjstadiet big_smile

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

KHRacing
10 april 2010
#52
Så här, ett MKT bra svensk exempel.

http://www.youtube.com/khracing#p/u/25/zyNTSfeQvGw

347 Inlägg
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 april 2010
#55
Rätt lägg gjort med MG'n också.. Kliv på gasen när man rullar på ettan och tomgång, nyp till handbromsen så står den där och diffar. cool

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 april 2010
#56
Opelmadness skrev:
Rätt lägg gjort med MG'n också.. Kliv på gasen när man rullar på ettan och tomgång, nyp till handbromsen så står den där och diffar. cool

Varför?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 422 Inlägg
10 april 2010
#57
caromania skrev:
Opelmadness skrev:
Rätt lägg gjort med MG'n också.. Kliv på gasen när man rullar på ettan och tomgång, nyp till handbromsen så står den där och diffar. cool

Varför?

För det sitter en diffbroms på den roll


12 086 Inlägg
11 april 2010
#58
KHRacing skrev:
Så här, ett MKT bra svensk exempel.

http://www.youtube.com/khracing#p/u/25/zyNTSfeQvGw

Jag bara måste dementera smile Det där är inte alls Sveriges ända lagliga burnouttävling, jag var på en i somras i Linköping. Dessutom vill jag ifrågasätta lämpligheten att burna i 2min, vill han att motorn ska koka lr vad?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
11 april 2010
#59
Vad är lämpligheten?
Mja, vinna tävlingen och ge en rejäl show!? big_smile

Han har väl en ORDENTLIG kylare på saken kanske så den inte behöver koka? Is i kylaren?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 926 Inlägg
11 april 2010
#60
birgppa skrev:
Hur gör man om man har quattro då? :'(

Åk i 50, frikoppla, dra kryckan, i med 2an o gör donuts? wink


Sök