3164
Sök

Vad ska jag göra? Verkstaden blir aldrig klar med min bil. "Har fått tillbaks bilen tillfälligt"

Giftig
419 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Ja som rubriken lyder så har verkstaden jag har bilen hos för helt nytt rostskydd, lack och montering av kjolpaket stora problem med att få bilen klar. Känner att jag behöver skriva av mig lite och få höra hur ni andra skulle ha reagerat.

När vi kom överens om att de skulle göra jobbet så sa jag att jag ville ha bilen klar till första veckan i juni (2/6-5/6) och då va det inga problem. Han tittade i almanackan och sa ett datum som de ville ha bilen för att det skulle bli klart i tid.

Sen lämnade jag in bilen och de första veckorna så flöt det på jätte bra när det var nedmontering och rostskyddning. Men sen när det blev dags för resten av jobbet att utföras så har det dragits ut på tiden och bilen är i skrivande stund fortfarande inte klar.

Jag har blivit lovad minst 3 gånger efter att bilen skulle vart klar första gången att den blir färdig "i slutet på den här veckan". Nu är bilen 3 veckor sen och det ser ut att kunna ta en vecka till ändå.

Hur skulle ni ha reagerat? Hur ska jag göra för att få fart på de?
Vill inte på något sätt hänga ut denna firma för de är riktigt trevliga men har som sagt problem med att få sakerna gjorda i tid.

Kom gärna med råd till mig.
Senast redigerat av _VeNoM_ (21 juli 2008)

LTJD

872 Inlägg
29 juni 2008
varför inte hänga ut dom, andra borde varnas för denna firma, å sen e det inte mycket du kan göra åt det tror jag så, häng ut dom så mår du bättre i alla fall

If its too loud you are too old!

162 Inlägg
29 juni 2008
Förjävligt. har "nästan" samma problem jag med för tillfället.

Giftig
419 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
998cc skrev:
varför inte hänga ut dom, andra borde varnas för denna firma, å sen e det inte mycket du kan göra åt det tror jag så, häng ut dom så mår du bättre i alla fall

Just nu känns det inte som att jag bör hänga ut de, men det kanske blir så inom en snart framtid.
Finns det något sätt som man kan gå till väga för att bli kompenserad för förseningen. Vad tycker ni är en realistisk kompensation.

LTJD

872 Inlägg
29 juni 2008
_VeNoM_ skrev:
998cc skrev:

Just nu känns det inte som att jag bör hänga ut de, men det kanske blir så inom en snart framtid.
Finns det något sätt som man kan gå till väga för att bli kompenserad för förseningen. Vad tycker ni är en realistisk kompensation.

försäkringbolag brukar oröjsa en hundring var dag som man e utan bil. så det borde man nästan få tycker man, inte för jag tror du får det men ändå

If its too loud you are too old!

609 Inlägg
29 juni 2008
Antar att det rör sig om en mindre firma, icke märkes verkstad så att säga?

8 156 Inlägg
29 juni 2008
Finns väl inte mycket att säga. Tyvärr så drar vissa firmor ut på tiden. Tidsoptimister?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Giftig
419 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Antar att det rör sig om en mindre firma, icke märkes verkstad så att säga?

Mmm det är en mindre firma. Men de gör även lack jobb åt en av de största bilhandlarna här i stan så jag tycker att det är konstigt att de inte kan planera sin tid bättre.

LTJD

42 Inlägg
29 juni 2008
Skulle skälla på dom som fan ^^
Har dom lovat ett visst datum och inte håller det är det dålig service.
när du räknar på en tidsplan ska du alltid räkna in strul och div. problem ..
Bättre om kunden får tillbaka bilen för tidigt än för sent.

Tidsoptimist ^^ du kan ju försöka kräva ut ersättning men tror inte dom måste ersätta dig.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
29 juni 2008
Har exakt samma problem... Men riktigt schyssta killar privat, men inget kundfokus. Hur bibehåller man vänskap, samt ger en skarp varning om att nu jävlar gör ni något... lite diplomatiskt sådär?

Sky´s the limit...

Giftig
419 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Finns väl inte mycket att säga. Tyvärr så drar vissa firmor ut på tiden. Tidsoptimister?

Mmmm, tyvärr så verkar det som att de är fruktansvärda tidsoptimister, iallafall när det gäller min bil.

LTJD

Giftig
419 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Rushman skrev:
Har exakt samma problem... Men riktigt schyssta killar privat, men inget kundfokus. Hur bibehåller man vänskap, samt ger en skarp varning om att nu jävlar gör ni något... lite diplomatiskt sådär?

Ja det är det som är det svåra, de är huuuuur schyssta som helst. Vill ju verkligen skälla ut de men klarar inte riktigt av det för att de är så jävla snälla i övrigt.

LTJD

Diamond
540 Inlägg
29 juni 2008
du får säga att dom ska fe dig lite rabatt på priset....

I'm Rick James Bitch!

Giftig
419 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
diamond_ skrev:

Måste säga att han har gett mig en liten rabatt redan. det fick jag på en gång när den inte vart klar till det utsatta datumet. men nu när det har gått ytterligare 3 veckor så kanske jag ska försöka få till ytterligare pris reducering eller vad tycker ni?

LTJD

406 Inlägg
29 juni 2008
Har samma problem jag också, lämnade in bilen hos akt bilfirma och den skulle vara färdig i förra veckan, har inte hört ett ljud därifrån, har vart dit och kollat för någon dag sen och det är bara min bil som står där, men ska väl ringa imorgon, så mitt råd blir att höra av sig konstant så dom gör nått åt det.
Senast redigerat av bazooka_ (29 juni 2008)

:DPlattan i mattan:D

Diamond
540 Inlägg
29 juni 2008
_VeNoM_ skrev:
diamond_ skrev:

Måste säga att han har gett mig en liten rabatt redan. det fick jag på en gång när den inte vart klar till det utsatta datumet. men nu när det har gått ytterligare 3 veckor så kanske jag ska försöka få till ytterligare pris reducering eller vad tycker ni?

självklart..  det är det enda rätta..  stå på dig ena...

I'm Rick James Bitch!

Giftig
419 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
bazooka_ skrev:
Har samma problem jag också, lämnade in bilen hos akt bilfirma och den skulle vara färdig i förra veckan, har inte hört ett ljud därifrån, har vart dit och kollat för någon dag sen och det är bara min bil som står där, men ska väl ringa imorgon, så mitt råd blir att höra av sig konstant så dom gör nått åt det.

Tråkigt, vet ju hur det känns. hoppas att du inte ska behöva vänta 3 veckor till bara.
Jodå jag är där flera gånger i veckan men de verkar vara inställda på halvfart bara. Sen vill jag ju inte att de ska stressa sönder heller så att det blir ett halvdant jobb. Det är så svårt å vet vad man ska ta sig till.

LTJD

Giftig
419 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
diamond_ skrev:
_VeNoM_ skrev:
diamond_ skrev:

självklart..  det är det enda rätta..  stå på dig ena...

Ska dit imorrn igen så då får jag prata med han lite mer. å se vad vi kan komma fram till.

LTJD

12 086 Inlägg
30 juni 2008
Jag har samma problem med, jag lämna in min bil till en skojjare som kallar sig Japmax här på forumet!
Ha skulle vart klar för 2 år sedan, och jag har fortf ingen hel bil sad

FreddeK
30 juni 2008
bara prata med dom och säg att du måste ha bilen ett visst datum för du ska på semester...då får dom ju jobba på lite. Japp klart du ska ha kompensation för ett utlovat datum är ju sagt. Men det är semestertider osv så dom är nog lite tidsoptimister tyvärr.

Mvh Fredde

Sök