Hmm kan dra en slutsats nu, att maskera och att det skall bli 100% bra... Det är jävligt svårt
Har nämligen idag suttit 6 timmar med att maskera för att sedan lacka texten... S:et var jobbigast.. Men efter många tejpbitar och mycket tid senare, så hade jag fått hela texterna maskerade på bilen idaf. Samt så Grovmaskerade jag resten sedan och har lackat den blåa SNUT texten.
Vart inte 100% som sagt. Dekaler skulle ha blivit betydligt snyggare, men dock även mycket dyrare.. men men. Det är ju en lekbil eller va man skall säga så
lackningen av bokstäverna blev inte så himmla bra, fick nån enstaka rinning såg jag, men der var för att jag spädde ut med för mycket förtunning när ja skulle spruta samt var nog kanske lite het på sprutan.. Jäktade nämligen som faen för mörka måln närmade sig på himlen, och jag jobbar med detta projekt utomhus för det mesta så Så kanske inte helt godkänt lackeringen, men DOCK! vill jag påpeka att jag tycker att den är okey, för det är det första lackeringsjobbet jag gör på någon av mina bilar och projekt själv så. Har nämligen haft någon som gjort det i andra hand förut... Så okey måste jag trots att anse min lackning är Övning ger färdighet som man brukar säga
Nu till lite bilder mer kommer senare när jag kommer vidare med bygget, har ev en takramp på G nu så
Nu är ljusramp fixad iaf, skall betalas bara, sedan får jag vänta spänt på att den ska komma med posten PNA pegeant blue, från Rover är blåfärgen. Köpte den via Meca. Samma blåa som polisen hade när de målade sina bilar tydligen. Fick den infon via en annan tråd här på forumet Får se vad det blir för fälgar och däck slutligen, det ligger långt ned på prio listan just nu så--
Fick ett paket med mina dekaler idag, så nu har jag klistrat på "anropsnummer" Sprutade underredet med underedsmassa igår. Samt har gjort en överblick av alla lampor så att allt fungerar inför en snar besiktning. Sedan Satt jag fasst en rolig knapp jag hade på instrumentpanelen samt hängde i en wunderbaum... mer kommer senare.
Bilen ser ut som en bil, och jar har därmed lagt upp den bland mina andra bilar här på garaget nu Dock är ju inte projektet helt färdigt men det börjar ju likna nått som sagt
Siréner (märk: plurar, kanske blir flera olika altså) kommer att komma Megafon som man kna prata innifrån bilen kommer att monteras. Eventuellt kommer även en sökarlykta att monteras oxå
Blir ju bara bättre å bättre detta, gillar att den verkligen blev riktigt gjord. Å inte "typ" rollad/pensel målad bara, nu är det snart bara att tuta å köra då..
Volvo = Jag rullar,vilket det är på hjulen eller taket... =D
Siréner (märk: plurar, kanske blir flera olika altså) kommer att komma Megafon som man kna prata innifrån bilen kommer att monteras. Eventuellt kommer även en sökarlykta att monteras oxå
Sökarlykta är perfekt när idioten bakom inte vill blända av då e det bara att vända på den:P
Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.