2488
Sök

20hästars chip/modul från ebay?

74 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Hejsan!

Hittade nyss ett 20hp module/chip från ebay som enligt företaget skall fungera, vad tror ni om detta? Fungerar detta?

Länk till chipet.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi … %26otn%3D4

Bild.
http://img264.imageshack.us/img264/7506/modificationfitted7fy.jpg

////*raz3r

Pengar gör ingen glad men jag gråter heller i en Audi än i en Buss.

1 364 Inlägg
2 juli 2008
det ät skit testade exakt samma..

man koplar in den till luftmaswmätaren typ så att motorn tror att den är kall hela tiden känn´s jju inte så bra xD

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
2 juli 2008
Faktum är ju att bilen går mycket bättre när det är kallt i luften. Men det beror på att kall luft inehåller mer syre (tror jag) och därför fetta bilen på lite extra för att bibehålla samma förbränning inann bilen är varm. Med denna "modul" går bilen bara fett, så nä tummen ner

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 juli 2008
Nej nej nej

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
2 juli 2008
"inkörningschip"

Om jag får säga mitt. inget annat.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

1 585 Inlägg
2 juli 2008
har testat det i min bil men märkte ingen skillnad. Så är nog bara skit.. Köp en riktigt chipp istället:)

Evolution Garage
394 Inlägg
3 juli 2008
Om man vill att bilen ska gå fett och få svarta stift... självklart!!! Men effekt.... knappast!
Antagligen ger en apelsin i insuget mer effekt än det där chippet!

Hela ebayauktionen var dock väldigt rolig... dom skriver hur mycket som helst hur bra chipet är och hur mycket effekt det ger och hur billigt det är. Men ingenstans vad det faktiskt GÖR! smile

På bilden står det "3 years of ebay experience"... lite längre ner står det 8 big_smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

864 Inlägg
3 juli 2008
Såg en feedback som jag tyckte var intressant:
-your product was great car now O-60 IN 4.2 SEC 2seconds quicker will bid again

lät inte helt pålitligt direkt

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 juli 2008
Det värsta är att det verkar som om minst två personer som skrivit i tråden har köpt det? Alltså har de sålt en förbaskad mängd av detta skräp.

"Det kostar ju bara någon hundring, jag kan ju testa"

Tanken är ju att lura motorn att tro att den är kall jämt och därmed skyffla in mer sås=mer effekt som _TiNcO_  var inne på. Låter jättebra, men leder till "bore wash" dvs att extrasoppan tvättar bort oljefilmen från cylinderväggarna=ökat slitage på kolvringar/cylindrar. Dessutom tillförs ingen mer luft vilket betyder att det inte blir någon mer effekt.

Anledningen till att en motor känns piggare när den är kall är för att allting är just kallt. Insuget/motorrummet/avgassystemet. Allting är kallare och då blir effekten högre.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök