Hej. Har planer på att sänka bilen, polaren har en sänkning som är oanvänd som jag kan få för 1000 kr, i princip halva priset så jag tänkte köra på't. Jag har aldrig sänkt en bil förut.
Vad är det jag behöver tänka på mer än att jag bör hissa upp bilen?
Ni som har sänkt på egen hand kanske skulle kunna ge några "att tänka på"-tips. Det skulle ju underlätta
Tänker inte lämna in den på verkstad för en sådan sak, jag försöker göra allt på egen hand och det har funkat bra hittills :p
Min bil är 4,5 cm bak ner till däcket och 7,5 cm fram ner till däcket. Om den då sänks 4 cm bak och jag har 3 pers i baksätet - kommer den då slå i?
Om jag får offra komfort då är det skitsamma, vet ju att den blir mycket hårdare. Vill att den ska bli lägre och snyggare. Nu när man sätter sig med 2 pers i bak är det verkligen inte mycket tillgodo till bakdäcken, typ 1 cm ner bara. Om jag skulle slänga på ett par hårdare fjädrar skulle bilen hålla sig stabil då så den inte slår i däcket trots att jag har kanske 200 kg personvikt i baksätet? fördelat på 3 personer. Har sprillans nya stötdämpare runt om så den skvampar inte eller nått sånt. Den är för mjuk bara.
1. Nån som vet hur det blir med fullastad bil? Om jag stöter i något eller liknande?
2. Slits det mer med en sänkt bil?
3. Tips och tricks på hur jag går tillväga när jag väl sänker bilen?