2779
Sök

Smäll från motorn (BMW 518i)

70 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Hej!
Igår vägrade motorn starta och det bara klickade från startmotorn, kollade batteriet och kunde då konstatera att det var jätteurladdat. Så jag laddar upp det, kopplar in det idag och försöker starta. Först beter sig bilen underligt, alla lampor blinkar när jag försöker starta, och startmotorn bara klickar. Så jag fixar så att anslutningarna blir bättre till batteriet igen. Den här gången verkar motorn starta, det låter till och med som om den är nästan igång i typ 1-2 sekunder. Sen smäller det plötsligt till och motorn stannar.

I motorrummet kom det rök endast från luftgången från motorn in i luftfiltret, och den luktade typ som när man brännt något på grillen.
Tror ni att det finns någon återvändo, eller är motorn förstörd? Går det att fixa tror ni?

* Voff voff *
10 588 Inlägg
4 juli 2008
Smällen kom av att all den soppa som sprutats in under dina startförsök antändes, fast på fel ställe...

Troligen hände ingenting utan det är bara att montera ett nytt batteri (ditt gamla verkar kass enl. vad du skrivit) och starta...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

70 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Ok, tack smile Då jag jag göra ett nytt startförsök. Batteriet är inte så kass, det är generatorn som är kass, ska nog byta om jag får bilen att starta igen.

70 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Du hade rätt Brådhis. Den startade snällt nu när jag försökte igen big_smile
Tack så mycket. Hade nog inte vågat starta igen innan jag visste vad det var.

* Voff voff *
10 588 Inlägg
4 juli 2008
Torandi skrev:
Du hade rätt Brådhis. Den startade snällt nu när jag försökte igen big_smile
Tack så mycket. Hade nog inte vågat starta igen innan jag visste vad det var.

Lugnt! smile Kör försiktigt!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök