Jag tycker att det verkar konstigt med deras förslag på rör, avstämningen hamnar ju på runt 24-25 Hz med 55 liters nettovolym och 30cm långt 3" rör. Tar man däremot 4" rör som är 30cm långt, då blir avstämningen omkring 35 Hz vilket låter mer vettigt.
Den andra rekommendationen (60 liter med 2 st 4" rör) är väl antagligen hämtat från dbakutens hemsida, det förslaget borde rimligtvis vara väl utprovat och ska fungera tycker jag.
Den låda som du nu har byggt kommer att ha en avstämning på ca 24-25 Hz, ifall du spelar musik med mycker djupbas på hög volym så riskerar det att bli flåsljud. Jag är dessutom osäker på om det fungerar speciellt bra med så pass låg avstämning i din bilkupe.
Eftersom du redan har byggt lådan så är det ju bara att provspela och höra hur det låter, men var beredd på att den kanske inte låter som du har tänkt dig.
Personligen skulle jag använda dbakutens förslag, eller sätta 2 st 30cm långa 4" rör i din nuvarande låda istället
.
vw_performance: Har du hört eller testat den lådvolymen med den avstämningen och rör?
Jag kan ju naturligtvis inte uttala mig om hur det blir i verkligheten iom att jag inte har hört en sån låda, men det verkar som sagt konstigt
.