3582
Sök

Ta bort "egna ord" i mobilen, jag blir tokig! (samsung u900)

Mest i vägen.
205 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
Hej på er!

Köpte en ny mobil igår (samsung u900) och allt var frid och fröjd tills jag skulle skicka iväg ett sms, det första smset blev korrekt men sen hände någonting och mobilen började ge sifferkombinationer som förslag före det rätta ordet (det gäller inte alla ord men ca 10 av de vanligaste), t.ex. så får jag inte ordet "du" som första val utan siffrorna "38", detsamma gäller ordet "hur" som nu blir "487", så en mening som: "Hej, hur visste du det?" blir "Hej, 487 847783 38 det?", irriterande! Ironiskt nog så skickade jag ett sms där jag skrev "åhh problemet med mobilen är riktigt 78672633!" (störande!) hmm

Så innan jag åker tillbaka till affären så jag tänkte jag fråga ifall det är någon som vet hur man kan ta bort ord som verkar ha blivit tillagda under "lägg till ord", har vridit och vänt i menyerna men hittar ingenstans där man kan ta bort sina egna ord.  Är det någon som kanske har en förklaring alt. lösning på problemet sad

/Therese

DFFL
9 020 Inlägg
5 juli 2008
Inte så att den har bytt till siffror istället för T9?
Så gör min SE W950i ibland, då trycker jag bara på * så är det tillbaka till bokstäver.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mest i vägen.
205 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Inte så att den har bytt till siffror istället för T9?
Så gör min SE W950i ibland, då trycker jag bara på * så är det tillbaka till bokstäver.

Om det vore så enkelt hmm Den är inställd på "T9Abc" (har kollat, dubbelkollat och trippelkollat) Och jag fattar inte varför den nu har börjat med att ge mig dessa sifferkombinationer som förslag, bläddrar man bara ner en gång som kommer ju ordet man söker men det är ju inte meningen att jag ska behöva göra det hela tiden..? Känns riktigt trist då jag i övrigt är väldigt nöjd med mobilen. (och åker jag tillbaka till affären så ska den väl lämnas in i 2 veckor som alltid när det gäller mobiler) mad
Senast redigerat av TessGTI (5 juli 2008)

Sök