Hej. Jag var i Köping på saabträff i lördags och efter den tyckte vi i bilen att det vore skoj att åka upp till Västerås och besöka Power Meet.
När vi kommer på E18 så står det vid första skylten att Power meet är vid den avfarten, på andra skylten står det samma sak men med tillägget en pil som pekar vänster. Vi åkte av och tog vänster mot Biltema, mcdonalds, burger king och max men hittade inget power meet... vände och åkte in mot stan men det kändes så fel när vi hela tiden mötte stora amerikanare... då sa en kompis i bilen att det brukar vara vid IKEA så sagt och gjort vi åkte bort dit. När vi kom fram ringde vi de vi kände som var på evenemanget, då var det vid första avfarten fast längre in mot centrum...
Var var alla skyltar så att vi som inte brukar vara där hittar dit?
Men de hade packat ihop var på väg hem så vi beslöt oss för att gå in på IKEA för att få ut något av Västeråsresan... väl där inne så hittade jag en bilintresserad som jobbade där och han beskrev väldigt tydligt hur vi skulle göra för att parkera vettigt vid hamnen och sedan gå upp och titta på cruisingen. Enligt honom så bor det 120 000 människor i Västerås men under den här tiden är det 280 000 människor i staden tack vare/på grund av Power Meet.
Vilket jättelyft för alla handlare i stan men vilket jättejobb att organisera upp hela Power Meet.
Summa summarum:
Jag köpte en trevlig skohylla på IKEA som gjorde sig jättebra i min hall, så jag är nöjd men...
jag är ingen Power Meet-människa och en lite av en ordningsmänniska så jag kommer nog inte att åka upp någon mer gång.
Nu säger jag inte att jag själv skulle kunna arrangera detta bättre men besökare/arrangörer som gjort detta i många år borde väl se trenden och kunna ordna så alla blir nöjda?
Nu kommer jag att få massor med kommentarer men jag ville bara ge min synvinkel på evenemanget!
MVH
Evert
Senast redigerat av Evert (8 juli 2008)
Evert | Martin