Tja, i veckan var jag och några polare på Arvika festivalen, vi skulle hem på söndagen så jag höll mig nykter mot slutet, men jag blev sjuk ( alltså vanligt, frossa/ont i kroppen ) och ville vara 100 på att de inte va nått som hade me alkohål att göra eftersom vi druckigt i flera dagar, så jag pratade med några vakter som mer eller mindre tyckte att så länge jag kunde stå kunde jag köra ( jävligt märklig syn på alkohål..
) men lyckades tillslut hitta en riktig polis, ståendes vid sin folka buss och 2 andra polis bilar, förklarade hur de låg till och frågade snällt om han hade nått mätinstrument med sig så att jag kunde vara 100% på att de inte va nån fara. Han förklarade för mig att polisen inte får mäta folks alkohålnivå om det inte är vid en "prov/kontrollplats", eftersom jag visste att de hade flera stycken frågade jag om det gick bra att blåsa om man gick till en sån plats för att blåsa när de hade en lucka mellan bilarna. Då började han tröttna och bli små grinig och muttra ganska surt att polisen har regler som förbjuder dem att mäta om man inte kör.
Nån mer en jag som tycker det är jävligt märkligt att jag ska behöva sätta mig i en bil och köra till kontrollplatsen?
Självklart skall man aldrig chansa, och jag har för många körkort och för mycket vett i huvet för att köra på fyllan, men det finns sånna dagen eftersituationer där nöden inte är nära döden men illa nog för att man ska vilja hem, ( ALLT va dyngsurt och att försöka sova i nått blött när de va så kallt va självmord när man redan va sjuk )
Då hade de vart nice att få de på papper att man inte riskerar nått, skulle påstå att de är så extremt individuellt hurvida man kan köra dagen efter eller inte att det för gemeneman är nästintill omöjligt att "bara känna efter" som jag blev uppmanad till. Jag kände efter, tänkte till och kände efter i 3 timmar. Sen körde jag hem, när jag var säker på att jag inte var nån fara för nån.
Men håll me om att de är jävligt märkligt att några som påstår sig jobba förebyggande???