4948
Sök

att köpa alkohol i tyskland!

dragkruka
275 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
Hittade på Calles.dk;s sida öppettiderna i Burg, för de var la dit man ska ??tongue

Burg:
Mandag til torsdag: 06.00 - 19.30
Fredage: 04.00 - 19.30
Lørdage: 04.00 - 18.00
Søndage og tyske helligdage: 11.00 - 16.00

---

okok detta låter najs hehe:)

då får ja själv med mig hem ca 14 sjuttisar sprit och 20 liter smirfnoff?big_smile självklart tänker man då på vikten med... blir la nåt flak öl o annat gott med såklart hehe.

Hmm skulle också vilja veta vart de där Aldis ligger nånstans, för på Calles sida är ju i inte vodkan så jättebillig vad de står där... iaf inte fulesprit haha:D saranoff duger för mig o blanda grogg iaf wink

Ligger Aldis nära Calles?
Senast redigerat av NOL (8 juli 2008)

4 001 Inlägg
8 juli 2008
kan rekommendera denna vodkan, vi provade den förra året å den är helt ok

http://se.calle.dk/products/productinfo … ;storeid=6

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

dragkruka
275 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
kan rekommendera denna vodkan, vi provade den förra året å den är helt ok

http://se.calle.dk/products/productinfo … ;storeid=6

hmm ok 83 spänn för 1´liter är väl inte dyrt precis men inte heller jättebilligt ju? ja vill åt sånna priser som 40 kr flaskan typ om de finns... nån sa att de fanns på Aldis för saranoff och dem har ja testat innan o de duger ju:P

vart hittar man aldis där nere, nära Calles? hemsida?

Tomten
1 065 Inlägg
8 juli 2008
går öven o beställa i kassan och man får åka till lagret o packa om man ska ha "mycket"

OEM <3
6 957 Inlägg
8 juli 2008
JohanMR850 skrev:
Följande mängd får man från och med 1 januari 2006 införa i Sverige:

Produkt Liter Motsvarar
   Sprit 10 -
   Starkvin 20 -
   Vin 90 120 flaskor
   Öl 110 11 backar

Gäller de där då?
Jobbarkompisen tog med 40 flak öl hem, han sa att totallasten på bilen som
gäller inte den där tabellen?

OEM <3

4 001 Inlägg
8 juli 2008
Bjork skrev:
JohanMR850 skrev:
Följande mängd får man från och med 1 januari 2006 införa i Sverige:

Produkt Liter Motsvarar
   Sprit 10 -
   Starkvin 20 -
   Vin 90 120 flaskor
   Öl 110 11 backar

Gäller de där då?
Jobbarkompisen tog med 40 flak öl hem, han sa att totallasten på bilen som
gäller inte den där tabellen?

om man tar max så blir det över 250 kg.

det är den tabellen som gäller men eftersom man brukar åka 3-4 personer & de flesta bilar kanske har ca 400kg i maxlast så blir det inte så mycket man kan ta med per person.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

fotointresserad
2 307 Inlägg
8 juli 2008
Några av polarna som funderar på en liten resa ner för att handla och skulle då åka med nån färja som tog dom till Rostock så nu funderade dom på vart dom hittar närmsta billiga affär att handla på där?

dragkruka
275 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
Aldis ?? Vart hittar man det?? hemsida också kanske? fan vore nice alltså den affären låter ytterst intressant. Och som ja skrev innan ligger den nära Calles?

524 Inlägg
8 juli 2008
Säljer dom snus där nere me eller? Finns de på nån båt?

Förvalt Värde
61 Inlägg
8 juli 2008
Men... Tyskland är väl ändå med i EU.. Och mellan Eu länder får man ta in hur mycket som helst. Men inte överstrida maxlasten på kärran man har då da.. Senaste reglerna jag såg iallafall.. Eller är jag helt ute och cyklar?

-=Tryck&Pys: A4 Dtm=-

2 283 Inlägg
8 juli 2008
Necken skrev:
Men... Tyskland är väl ändå med i EU.. Och mellan Eu länder får man ta in hur mycket som helst. Men inte överstrida maxlasten på kärran man har då da.. Senaste reglerna jag såg iallafall.. Eller är jag helt ute och cyklar?

Tyvärr inte finns vissa mängder men de är mycket stora

R.I.P. Michael Jackson!

Förvalt Värde
61 Inlägg
8 juli 2008
Pikey skrev:
Necken skrev:

Tyvärr inte finns vissa mängder men de är mycket stora

Jo men det är väl ändå bara rekommendationsregler...
Så man får ju ta in hur mycket som helst. Men dem kan komma och kräva att man ska bevisa att det är för eget bruk.
Vad tullen sa när man ringde och fråga iallafall smile
Bara ringa och be dem förklara reglerna. Dem kan ju ha snuttat lite på det beslagtagna när jag prata med dem hehe

-=Tryck&Pys: A4 Dtm=-

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 juli 2008
Hmm...här är en liten vägbeskrivning .... När du kör av färjan i tyskland så kör du bara rakt fram hela tiden...är väl kanske någon mil sen viker man av höger för att sedan komma till en stoppskylt där man svänger vänster å kör då via en bro över vägen och kommer rakt in i burg...Första rondellen när du kommer in i burg kör du rakt igenom å efter efter ett par hundra meter ligger calles på vänstersidan...
Om du istället när du kommer in i burg kör  Vänster i rondellen ( viker av kl 9 istället för 12 alltså) Å följer den vägen till höger kommer du till aldi.... alternativ nr 2  Kör rakt igenom rondellen  å sväng in på gatan bakom calles (där calles varuintag/utlastning för ölen är tongue) å forsätter på den vägen 100 meter å svänger vänster så hittar man rätt snart aldis på vänster sida... De är smartast å ta calles först för där är ölen billigast som också är tyngst å ölen lastar man ju i botten på bilen för att få bra viktfördelning så väg alternativ 2 passar ju då bäst wink Om man sen istället för å vika av överhuvudtaget  till vänster i rondellen eller efter calles bara fortsätter kanske 500 meter förbi calles så ligger butiken sky På högersidan av vägen vid ett trafikljus.(sky har mycke likör/vin osv).. calles å sky Kan du inte missa i alla fall

Å räkna inte med å hinnamed tillbaka på 3 timmar... Då kan ni i lugn å ro åka runt å kolla vart de är billigast å handla...Köper ni på fel ställe å är tillbaka inom 3 timmmar så får ni ju kanske tillbaka dom där 200 dk men har ni handlat "dyr" sprit så de ju de skit samma för då är ju dom pengarna slängda där istället......Åk runt å kolla först å bestäm sedan vart å vad ni ska handla...   de är mitt tips i alla fall... billig sprit å wiskey samt lite vitvin i tetrapak finns billigast på aldi....statesman whiskey....zaranoff vodka...Mummelmand...rebenschoppen.... osv  ölen på calles å likör eller dyl på sky

dragkruka
275 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
Hmm...här är en liten vägbeskrivning .... När du kör av färjan i tyskland så kör du bara rakt fram hela tiden...är väl kanske någon mil sen viker man av höger för att sedan komma till en stoppskylt där man svänger vänster å kör då via en bro över vägen och kommer rakt in i burg...Första rondellen när du kommer in i burg kör du rakt igenom å efter efter ett par hundra meter ligger calles på vänstersidan...
Om du istället när du kommer in i burg kör  Vänster i rondellen ( viker av kl 9 istället för 12 alltså) Å följer den vägen till höger kommer du till aldi.... alternativ nr 2  Kör rakt igenom rondellen  å sväng in på gatan bakom calles (där calles varuintag/utlastning för ölen är tongue) å forsätter på den vägen 100 meter å svänger vänster så hittar man rätt snart aldis på vänster sida... De är smartast å ta calles först för där är ölen billigast som också är tyngst å ölen lastar man ju i botten på bilen för att få bra viktfördelning så väg alternativ 2 passar ju då bäst wink Om man sen istället för å vika av överhuvudtaget  till vänster i rondellen eller efter calles bara fortsätter kanske 500 meter förbi calles så ligger butiken sky På högersidan av vägen vid ett trafikljus.(sky har mycke likör/vin osv).. calles å sky Kan du inte missa i alla fall

Å räkna inte med å hinnamed tillbaka på 3 timmar... Då kan ni i lugn å ro åka runt å kolla vart de är billigast å handla...Köper ni på fel ställe å är tillbaka inom 3 timmmar så får ni ju kanske tillbaka dom där 200 dk men har ni handlat "dyr" sprit så de ju de skit samma för då är ju dom pengarna slängda där istället......Åk runt å kolla först å bestäm sedan vart å vad ni ska handla...   de är mitt tips i alla fall... billig sprit å wiskey samt lite vitvin i tetrapak finns billigast på aldi....statesman whiskey....zaranoff vodka...Mummelmand...rebenschoppen.... osv  ölen på calles å likör eller dyl på sky

Tack så grymt mycke för denna info!!!big_smile

då ska ja besöka både calls o aldis.. farsan är ute efter öl o jag efter sprit;) hehe

har fått rekomendationen av många att handla på bordershopen o sedan hinna tebaka på 3 timmar för man tjänar inte så mycket på åka längre in ändå, stämmer detta? nån som har erfarenhet?

One Man Clan
4 287 Inlägg
9 juli 2008
NOL skrev:
Xuri skrev:

då ska ja besöka både calls o aldis.. farsan är ute efter öl o jag efter sprit;) hehe

har fått rekomendationen av många att handla på bordershopen o sedan hinna tebaka på 3 timmar för man tjänar inte så mycket på åka längre in ändå, stämmer detta? nån som har erfarenhet?

som jag skrev innan förre fredagen åkte några polare te bordershoppen ...den billigaste spriten var jeltzin vodka ...8 euro per flaska. 48 euro per låda.... Mendans jag förra lördagen köpte Zaranoff vodka för 4.99 per flaska alltså 30 euro per låda på aldi.... De beror på vad du ska ha men köper du då en låda vodka på aldis då  har du ju gått 200 kr ( 18 euro)  plus å då är de skit samma om du får pengarna tillbaka på färjan ?wink  Men de är ju hur du en gör billigare i tyskland än i sverige så fyller du dina kvoter så är resan gått å väl betald!!! även om du köper på bordershoppen kontra calles å om du får dina pengar tillbaka på färjan.... Sist vi åkte vart de sån jävla kö på färjan att jag tror inte ens vi hade hunnit få tillbaka pengarna innan vi klev av färjan

Edit de tar 10 min att åka från färjeläget.... 20 min fram å tillbaka så du har ändå typ 2 timmar å 40 min på dig att handla.... vi hann med färjan sist vi var nere å då var vi inne 2 gånger på calles för våra 3 kundvagnar blev fulla riktigt fort :p På calles kan du maila så packar dom en pall med de du ska ha ....så kör man bara runt te varut intaget å lastar i bilen...ett smart sätt å spara tid om man vet vad man vill ha
Senast redigerat av Xuri (9 juli 2008)

dragkruka
275 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
NOL skrev:
Xuri skrev:

som jag skrev innan förre fredagen åkte några polare te bordershoppen ...den billigaste spriten var jeltzin vodka ...8 euro per flaska. 48 euro per låda.... Mendans jag förra lördagen köpte Zaranoff vodka för 4.99 per flaska alltså 30 euro per låda på aldi.... De beror på vad du ska ha men köper du då en låda vodka på aldis då  har du ju gått 200 kr ( 18 euro)  plus å då är de skit samma om du får pengarna tillbaka på färjan ?wink  Men de är ju hur du en gör billigare i tyskland än i sverige så fyller du dina kvoter så är resan gått å väl betald!!! även om du köper på bordershoppen kontra calles å om du får dina pengar tillbaka på färjan.... Sist vi åkte vart de sån jävla kö på färjan att jag tror inte ens vi hade hunnit få tillbaka pengarna innan vi klev av färjan

Edit de tar 10 min att åka från färjeläget.... 20 min fram å tillbaka så du har ändå typ 2 timmar å 40 min på dig att handla.... vi hann med färjan sist vi var nere å då var vi inne 2 gånger på calles för våra 3 kundvagnar blev fulla riktigt fort :p På calles kan du maila så packar dom en pall med de du ska ha ....så kör man bara runt te varut intaget å lastar i bilen...ett smart sätt å spara tid om man vet vad man vill ha

okok hehe fan men ja är ju ute efter billig sprit och tycker zaranoff funkar så de får bli en eller två sånna lådor haha:D men ska spara denna info iaf så vi hittar dit o allt de där;) hehe så får la man hoppas man hinner med färjan ändå men som du säger kan de nog va rätt mycke kö hehe;)

One Man Clan
4 287 Inlägg
9 juli 2008
NOL skrev:
Xuri skrev:
NOL skrev:

okok hehe fan men ja är ju ute efter billig sprit och tycker zaranoff funkar så de får bli en eller två sånna lådor haha:D men ska spara denna info iaf så vi hittar dit o allt de där;) hehe så får la man hoppas man hinner med färjan ändå men som du säger kan de nog va rätt mycke kö hehe;)

PMa mig så kan jag skicka en karta å märka ut ungefär var de hela ligger...

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
9 juli 2008
Mycket bra info i denna tråd!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

1 353 Inlägg
9 juli 2008
Någon som vet hur det är med färjor på söndagar? går det några då?

There's no replacement for displacement

dragkruka
275 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
PMa mig så kan jag skicka en karta å märka ut ungefär var de hela ligger...

japp har gjort de nu o väntar förväntansfullt på en karta med beskrivning:D

Sök