3547
Sök

Bil Dörrar som öppnas med fjärr

2 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
Hej !

jag har köpt en bil med igenlagda dörrhandtag och man sköter ist allt med en fjärr.

dock har dem här slutat fungera ordentligt så det går inte att öppna dörrarna längre,

det jag skulle vilja är att hitta ett företag som kan dra om alla kablar ifrån solenoiderna som sköter öppnandet och till batteriet.

några förslag?

MvH Emil

350 Inlägg
8 juli 2008
vad är d för bil?

94 Inlägg
8 juli 2008
Är det bara jag eller är det än väldigt skum fråga? Asså vart tar dom ström ifrån nu då om inte från batteriet?

Solenoider går ju antingen på 12V eller 24V, i ditt fall säkerligen 12V eftersom dom sitter i bilen och då lär dom ju vara kopplade till batteriet redan... Att dra om kablarna från batteriet till batteriet igen hjälper väl inte problemet?! Köp ny(a) solenoider...

Flesta bilfirmor om inte alla kan ju fixa det i mån av tid och säkerligen en bunt verkstäder eller gör det själv. Ja vem som hellst som vet skilldnaden på + och - tongue

956 Inlägg
8 juli 2008
det behöver ju inte bara vara solenoiderna det är fel på, kan ju vara batteriet som är dåligt då det behövs en del ström till solenoiden.

Vilken tjocklek har du på kablarna som går ifrån batteriet nu?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

94 Inlägg
8 juli 2008
Enklare kan det ju inte vara än att starta bilen och testa öppna med dosan och funkar det inte då, se mitt förslag för solenoider är ju inte evighetsprylar och används ju rätt flitigt om dom används som dörröppnare:)
Senast redigerat av Angels (8 juli 2008)

Sök