2743
Sök

Koppla in 5.25kit i original (volvo)

173 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
Hej, köpt precis ett 5.25kit, den har massa kablar o massa grejer ;D ingen aning hur jag ska koppla..

2skrikare + 2dörrhögtalare + 2 filter eller vad de kallas(Kicker ES 5.25' kit)..

Hur kopplar man in filter+skrikarna i en volvo 940 gl.. smile tacksam för svar

*har inget slutsteg till detta*

956 Inlägg
8 juli 2008
På delningsfiltret finns det en ingång, dit du drar högtalarkabeln ifrån stereon (+ och -).
Sedan finns det två eller flera utgångar, en woffer, dit kopplar du högtalaren.
Sen finns det en (eller flera) tweeter utgång/utgångar. Dit kopplar du diskanten, finns det flera så kan det stå tex +3db, +6db osv.
På detta han man ändra hur diskanten ska låta, beroende på vart den tex sitter.

Men det jag inte riktigt förstod var om du hade 2 högtalare eller 2 par?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

119 Inlägg
8 juli 2008
Du kan få lite problem att fästa dom helt hundra i dörrsidan dina 5,25" ! Ett tips är att ta bort dörr sidan och sätta dom i en "baffel" (träskiva) direkt i dörren!! Har du eller någon kompis ett hålborr eller en sticksåg så gör ett hål i en 5-15mm tjock skiva som högtalaren precis går i! Den fäster du i dörrplåten! Och givetvis sågar du ut den så den passar hyffsat genom högtalar hålet i dörrsidan!  Jag kan lova dig att det låter bättre än att sätta den halv hyffsat i dörrsidan..! Stabilt ska det vara i allt inom bilstereo! 
Hoppas jag inte krånglade till det för dig!? Gav bara lite lätta tips..
Senast redigerat av yellow740 (8 juli 2008)

Sök