OK nu ska vi se om jag kan låta bli att fippla bort allt jag skriver igen
Snabblista:
850 sedanvinge
745/945 takvinge
s80 sidoblinkers
glöd i lyktorna
tona rutorna
vindavvisare
Detaljerad beskrivning:
Eftersom att du har skrivit at du är intresserad av att få dem smooth så rekomenderar jag vanliga 850 vingen istället för R-modellen som någon hade skrivit vill jag minnas eftersom att den är mer smooth, tillsammans med den så anser jag att 745/945 takvingen är det bästa alternativet eftersom att den är med samma form av bromsljuset och den är diskretare än t.ex. P&S takvinge.
Sen så har den mer gemensamt med 960ins bakljus som är smala och långa färd och bromsljus än vad 940ins orginalvinge har som jag anser sig passar bättre till 200 och 700 serien.
S80 sidoblinkers är helt klart det rätta valet för din bil, modernare utformning och mycket mer smooth.. Men för att få dem att passa bättre in färgmässigt så spraya dem (med samma färg som bilen) lite försiktigt på avstånd så att du bara får en mycket tunn färgnyans på dem... då smälter de bättre in, om du inte väljer att spraya dem helt med ett heltäckande men tunt lager färg, då lyser det fortfarande igenom men de blir ju 1 med bilen.
Glöd i lyktorna är en detalj som verkligen lyfter en bil i årsmodeller, och i ditt fall så rekomenderar jag att istället för att använda dig av den vanliga formen av glöd (5w lampor) så pga din ljusa lack rekomenderar jag at du istället använder dig av dioder för att tillverka glöden, detta ger dig en mer exakt färg och då rekomenderar jag vitt. Anledningen till att jag rekomenderar vita dioder är dels för att du har så pass ljus lack, dels för att du vill ha en smooth bil dels att vitt ljus ser orginal ut mot vad det skulle göra med t.ex. blått samt att 5w lampor inte lyser vitt som glöd utan mer gult.
Tona rutorna runt om, i en ljus toningsfärg. DÅ kan du även tona sidoframrutorna utan att farbror blå säger något för det är inget de tänker på. Men det ger en klart snygg och smooth effekt att ha en ljusare toning på rutorna runt om än kolsvart bak.
sidovindavvisare, lacka dem i bilens färg och de smälter in hur fint som helst. Detta ger dig vad som uppfattas mindre rutor och det ger dig en mer slimmad form på bilen, vilket i sin tur är just smooth
Övrig text:
Jag har både en 850 sedan vinge och en 745/945 takvinge som ligger på hyllen just nu (pga att jag gick ock köpte mig en Golf GTi) som jag kan sälja om du är intresserad. isf skicka mig ett PM.
Jag hade mer att skriva på förra listan jag gjorde men jag har glömt det nu.. Men kommer jag på något så skriver jag väl det också... Något du undrar så är det bara att PMa också.. eller skriva här i tråden eftersom att jag följer den