Nu drar jag tillsammans med farsan igång mitt tredje projekt. Den här gången lämnas plastraketer och japanare för ett steg i rätt riktning mot manligdomen. Stereoanläggningar och turbo byts mot V8 och cab. Nu drar projekt renovering av Oldsmobile 55 igång!
Bilen togs hem för några år sedan utav min farsa som hade planer på att renovera ytterligare en amerikanare. Men Oldsmobilen hamnade i skymundan pga/tack vare (beror på hur man ser på det
) en stålbåt som skulle renoveras. Därmellan kom ytterligare några projekt och nu har det gått några år..
Några veckor sedan beslutade vi att nu när jag har avslutat Projekt Nizzan och han sina projekt så borde vi göra ett projekt tillsammans och vad passar inte bättre än Oldsmobilen som bara står
Jag själv kan inget speciellt om amerikanare, farsan däremot har mycket erfarenhet sen åren tillbaks. Så mitt mål är att lära mig så mkt som möjligt. Kommer bli en jävligt kul resa känner jag!!
Bilen är ett långtidsprojekt, beräknas att ta minst 2 vintrar.
Bilderna är ett par år gamla och tagna innan den ställdes in.
Imorgon ska Oldsmobilen tas ut och flyttas till stora verkstan. Vi ska även försöka få ner motorn så den kan putsas upp och kikas över
Som sagt, kommer bli en kul och annorlunda resa!!