3172
Sök

ford sierra cosworth hur gör jag om jag vill bygga om den till bara bakhjulsdrift?????

32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
tja jag har en ford sierra cosworth som är fyrhjulsdriven och jag undra hur jag ska bygga så att den bara blir bakhjulsdriven?? obs jag ska bara har den hemma och köra med så den ska alldrig mer besiktas så hur gör jag på det allra enklaste sättet??

Teddan
2 495 Inlägg
11 juli 2008
tar bort framhjulsdriften hehehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Majestas
1 319 Inlägg
11 juli 2008
Dom finns ju faktiskt med bakhjulsdrift! Men för att svara på frågan är det väl byta låda mm till rwd, eller man kanske kan göra på nått annat sätt ?

Team VeboTrim

Teddan
2 495 Inlägg
11 juli 2008
ne men seriöst , jag e lit eosäker på hur det är på sierran , men i värsta fall så får du byta växellåda och bakaxel ...

finns säkert någon som kan berätta bättre

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
vad tro ni om att bara ta vinkelslipen och kapa drivningen fram???

32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
_MaCCe_ skrev:
Dom finns ju faktiskt med bakhjulsdrift! Men för att svara på frågan är det väl byta låda mm till rwd, eller man kanske kan göra på nått annat sätt ?

tro du att jag bara kan ta vinkelslipen och kapa drivningen fram??

32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
ne men seriöst , jag e lit eosäker på hur det är på sierran , men i värsta fall så får du byta växellåda och bakaxel ...

finns säkert någon som kan berätta bättre

vad tro du om att bara ta vinkelslipen och kapa drivningen fram det är ju bara en busbil ??

KHRacing
11 juli 2008
2 alternativ har du :

1: montera en RWD-låda.

2: kapa drivaxlarna fram & ha kvar hubbarna, samt svetsa centerdiffen.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 juli 2008
varför inte bara byta bil meed nån som har en rwd? o varför inte ha kvar fyrhjulsdriften? är ju betydligt roligare o sladda med 4wd...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
11 juli 2008
epa_nicke skrev:

Då kommer ju drivaxlarna fortfarande snurra och du tappar effekt skulle jag tro...

KHRacing
11 juli 2008
alexbenhard skrev:
epa_nicke skrev:

Då kommer ju drivaxlarna fortfarande snurra och du tappar effekt skulle jag tro...

japps, utan svetsad centerdiff så kommer det mesta av kraften att överföras till den fritt snurrande framdiffen som inte har något motstånd.

Sök